سبزی خشک

فروش و بررسی انواع سبزی خشک

۸ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

فروش عمده سبزی خشک

سبزی خشک چیست ؟
از گذشته تا امروز خشک کردن مواد غذایی یکی از راه های نگهداری از آنها برای طولانی مدت بوده ، علاوه بر این ، خشک کردن به ما اجازه می دهد تا در زمانی که برداشت آن محصول صورت نمی گیرد از آن استفاده کنیم . این مسئله برای سبزیجات به وفور دیده می شود ، به صورتی که در خانه های هر کدام از ما سبزیجات خشکی مانند شوید خشک ، نعنا خشک یا پاپریکا وجود دارد.

حال با محبوبیت روز افزون سبزی خشک ، فروشگاه های خشک بار و فروشگاه های سبزی خشک بیش از هر زمانی نیاز به خرید عمده سبزی خشک دارند تا بتوانند از فروش جزئی آن برای خود درآمدزایی کنند و این مسئله به خاطر اختلاف قیمت خرید عمده سبزی خشک با خرید جزئی آن است. حال مهم ترین مسئله برای تامین این محصولات شرکت پخش کننده است که فروش عمده سبزی خشک انجام می دهد زیرا خرید عمده عموما به صورت تناژ انجام می شود و مبلغ بالایی دارد و اگر بار مد نظر از کیفیت بالایی برخودار نباشد می تواند ضرر های جبران ناپذیری به خریدار وارد کند.

قیمت سبزی خشک عمده
عوامل مختلفی در تعیین قیمت سبزی خشک عمده تاثیر دارند اما اگر بخواهیم به بعضی از این علل اشاره کنیم که در بسیاری از سبزی ها مشترک باشد می توانیم از موارد زیر یاد کنیم :

شستشوی خوب سبزی ها و تمیز بودنشان : سبزی ها نباید گل همراه خود داشته باشند.
رنگ مطلوب : اگه در خشک کردن اشتباهی صورت بگیرد ، رنگ سبزی از حالت عادی خارج شده و به همین علت در قیمت تاثیر خواهد داشت.
میزان برگ بودن : هر چه بار ما برگ بیشتری در خود داشته باشد و ساقه های کمتر در آن باشد قیمت بالاتری خواهد داشت.
فصل و زمان برداشت : برخی از سبزی ها در بعضی فصول برداشت نمی شوند و در آن زمان ها اگر در بازار از قبل موجود باشند با افزایش قیمت همراه خواهند بود
روش خشک شدن
و...
به طور کلی این موارد عموما کیفیت سبزی خشک را مشخص می کنند و طبعیتا هرچه کیفیت بالاتر باشد در نتیجه قیمت بالاتری هم شاهد خواهیم بود . حال مسئله این است که چگونه سبزی خشک با کیفیت را تشخیص دهیم که در خرید عمده دچار مشکل نشویم؟ ، با ما همراه باشید ، در انتهای این مقاله به این مبحث هم پرداخته ایم.

صادرات سبزی خشک
امروزه شاهد صادرات گستره ی سبزی خشک در کشورمان هستیم و این در حالی است که روز به روز این بازار صادرات سبزی خشک گستره تر هم می شود و نیاز صادر کننده به خرید عمده بیشتر می شود مهم ترین مسئله در صادرات سبزی خشک قیمت و کیفیت آن است که اگر از منظر قیمت به صادرات سبزی خشک نگاه کنیم با توجه قیمت پایین تولید در کشورمان ، حاشیه سود بسیار خوبی برای صادر کننده ایجاد می کند اما اگر محصول مورد نظر از کیفیت قابل قبولی برخودار نباشد فروش آن در بازار جهانی با شکست مواجه می شود به همین دلیل است که صادر کننده باید از عمده فروش سبزی خشک درخواست کند تا محصولی با کیفیت صادراتی به او تحویل دهد . سبزی خشک صادراتی عموما بالاترین کیفیت و قیمت را دارد اما جذابیت های بسیاری برای فروش در بازار جهانی دارد .

علل خشک کردن سبزیجات
سبزیجات از آن دسته گیاهانی هستند که به سرعت خراب می شوند و به همین دلیل با خشک کردن آنها میتوانیم از خراب شدن آنها جلوگیری کرده و در عین حال ازخاصیت های آنها محافظت کنیم اما این تنها دلیل برای خشک کردن سبزیجات نیست و با خشک کردن سبزیجات ، ما هم حجم آنها رو کاهش می دهیم و هم جرم آنها را ، که این مسئله کمک بسیاری برای حمل و نقل آن ها می کند، علاوه بر این با خشک کردن سبزی ها میتوانیم در فصولی که برخی سبزیجات برداشت نمی شوند یا کمتر برداشت می شوند از آنها استفاده کنیم .

انواع سبزی خشک
سبزی خشک انواع مختلفی دارد که هر کدام خواص و استفاده های متفاوتی دارند برای مثلا ترخون خشک علاوه بر نقشی که در پخت و پز دارد ، از آن به عنوان یک خوشبو کننده استفاده می شود، از سمت دیگر ، از گذشته تا کنون در خانه های ما ترکیبی از سبزیجات استفاده می شود ، برای مثال سبزی قرمه سبزی یا سبزی آش، حالا به برخی از سبزی ها میپردازیم.

فروش عمده سبزی خشک ترکیبی
سبزی خشک های ترکیبی نقش پر رنگی در پخت و و پز ایرانی ها دارند و برخی از پر طرفدار ترین غذا های ایرانی با استفاده از این گونه سبزی ها پخته می شوند برای مثال از ترکیب شنبلیله ، جعفری و تره سبزی های تشکیل دهنده ی قورمه سبزی ایجاد میشوند که به این ترکیب سبزی خشک قورمه سبزی میگوند. سبزی خشک آش ، سبزی خشک کوکو ، سبزی خشک پلویی و ... دیگر گونه های سبزی خشک های ترکیبی می باشند.

 

 

فروش عمده پاپریکا
پاپریکا که در اصل در دسته ی صیفی جات خشک قرار میگیرد ، همان فلفل دلمه ای قرمز است که پس از اسلایس شدن خشک می شود و پاپریکا نام میگیرد ، مسئله ای در مورد پاپریکا که آنرا از دیگر سبزیجات یا صیفی جات خشک جدا میکند ، سرعت رشد محبوبیت آن در بین مردم است و هر روز خرده فروشان نیاز بیشتری به خرید عمده پاپریکا پیدا میکنند تا بتوانند پاسخ گوی مشتریان خود باشند . پاپریکا به دو صورت پودر پاپریکا و اسلایس پاپریکا برای خرید در دسترس است اما با توجه به اینکه پودر آن میتواند ناخالصی داشته باشد ، عموما فروش عمده پاپریکا اسلایس بسیار بیشتر از فروش آن به صورت پودر است و خریدار پس از خرید آن به صورت اسلایس ، خود اقدام به پودر کردن آن می کند.

پاپریکا همچنین خواص بسیاری دارد که به برخی از آنها اشاره کوچکی داریم:

دارای مقادیر قابل توجه ویتامین C ، ویتامین K ، ویتامین B6 و ویتامین A می باشد
جلوگری از سؤ هاضمه
دارای اسید فولیک
سرشار از فیبر
سرشار از کلروفیل
بهبود فعالیت دستگاه گوارش
و...
 

 

خرید و فروش عمده گوجه خشک
گوجه همواره یکی از پر طرفدار ترین مواد غذایی در جهان بوده و می توان آنرا دارای بازاری دائمی و پر طرفدار دانست ، از همین رو درخواست برای خرید گوجه خشک بسیار بالاست به گونه ای همیشه فروش عمده گوجه خشک بازار داغی دارد که نشان می دهد مردم علاقه ی بسیاری به خرید جزئی گوجه خشک دارند و فروشگاه ها نیاز به موجودی دائمی آن دارند .

گوجه خشک با توجه به محبوبیت بسیار زیادی که در بازار جهانی دارد از مطمئن ترین گزینه ها برای صادرات است و اگر خرید عمده آن هوشمندانه صورت بگیرد میتواند سود بسیار زیادی را شامل حال صادر کننده کند.

حال به برخی از خواص گوجه خشک می پردازیم :

دارای مقادیر قابل توجه ویتامین A ، ویتامین C  و بسیاری از ویتامین های خانواده B
افزایش طراوت پوست
سرشار از فیبر
سرشاز از آنتی اکسیدان
پیشگیری از سرطان و حمله قلبی
و....
 

خرید و فروش عمده نعناع خشک
 نعنا خشک هم مانند گوجه خشک ، از زمان های دور ، یکی از محبوب ترین سبزیجات خشک در خانه ها بوده است شاید بزرگ ترین شاخصه ی نعناع را بتوان عطر آن دانست به گونه ای که بخش بزرگی از مصارف نعناع خشک مربوط به عطر آن است . نعنا خشک از آن دسته سبزیجات خشک است که قیمت های بسیار متفاوتی دارد که این تفاوت قیمت تا حدی زیادی به کیفیت نعناع خشک بستگی دارد و یا میزان برگ بودن بار آن ، این تفاوت قیمتی در خرید عمده نعناع خشک اختلاف قیمت چشمگیری را رقم می زند و خریدار باید با دقت زیاد و با توجه به بازار هدف و مشتریان خود محصول مورد نظر خودش را انتخاب کند . برای مثال خریداری که قصد صادرات نعناع خشک را دارد ، باید به سراغ خرید عمده نعناع خشک با بالاترین کیفیت برود .

حال به برخی از خواص نعناع خشک میپردازیم :

سرشار از ویتامین C ، ویتامین A و ویتامین B2
سرشار از منیزیم
تسکین درد سر درد
کمک به بیماران آسمی
مفید برای تنظیم وزن
افزایش طراوت پوست
تقویت عملکرد کبد
پیشگیری از افسردگی
بهداشت دهان
و...
خرید و فروش عمده شوید خشکvشوید خشک از آن دسته سبزیجات خشک است که شاید استفاده آن به صورت خشک بیش از استفاده ی آن به شکل تازه باشد، به گونه ای که بسیاری از مادران ایرانی در خانه اقدام به خشک کردن شوید می کنند. اما با توجه به مشغله افراد در زندگی امروزه ، خشک کردن شوید به صورت خانگی کاهش یافته و به همین علت بازار خرید شوید خشک عمده رونق بیشتری گرفته است که این امر سبب می شود تا فروشگاه ها اقدام به خرید عمده شوید خشک کنند تا به صورت جزئی به مشتریان خوب بفروشند .

حال به برخی از خواص شوید خشک میپردازیم :

سرشار از آهن و کلسیم
دارای مقادیر قابل توجه ویتامین C ، ویتامین A و بسیاری از ویتامین های خانواده B
سرشار از فسفر و پتاسیم
کاهش التهاب
خاصیت ضد عفونی کنندگی
بهبود ایمنی بدن
پیشگیری از پوکی استخوان
کاهش بی خوابی
پیشگیری از نفخ
بهبود فعالیت دستگاه گوارش
کمک به تنظیم وزن
و...
18

خرید و فروش عمده پیاز خشک
پیاز هم مانند پاپریکا در اصل در دسته صیفی جات خشک قرار میگیرد ، پیاز خشک نه تنها در ایران بلکه در اقصی نقاط جهان استفاده های بسیاری در پخت و پز دارد و همیشه در آشپزخانه ها حضور داشته ، اما پیاز استفاده های دارویی بسیاری هم دارد و خواص فوق العاده ای در خود جا داده علاوه بر این پیاز خشک مقاوت بسیاری هم دارد و به این سادگی ها خراب نمی شود به همین علت است که یکی از گزینه های بسیار جذاب برای صادرات می باشد و هم اکنون هم افراد زیادی در صادرات پیاز فعال می باشند.

حال به برخی از خواص پیاز خشک میپردازیم :

سرشار از آنتی اکسیدان ها
سرشار از ویتامین C و ویتامین B
سرشار از فسفر و کلسیم
پیشگیری از بیماری های قلبی
پیشگیری از لخته شده خون
بهبود استحکام استخوان ها
پیشگیری از سرطان
کمک به هضم غذا
تاثیر در درمان سرماخوردگی
افزایش قدرت بینایی
و...
 

نحوه تشخیص سبزی خشک با کیفیت
عموما شما قبل از انجام خرید عمده سبزی خشک از فروشنده درخواست نمونه بار می کنید و اینجاست که باید توانایی تشخیص سبزی خشک با کیفیت رو داشته باشید ، به همین علت ما در اینجا چند راهکار برای تشیخص کیفیت به شما معرفی میکنیم.

نخستین مورد در ارتباط با کیفیت سبزی خشک رنگ آن است ، پس زمانی که بار نمونه به دست شما رسید خوب چک کنید که سبزی خشک شما رنگ سبز داشته باشد ، در صورتی که رنگ بسیار تیره و یا سوخته باشد و یا رنگ سبزی خشک زرد باشد ، آن بار در دسته با کیفیت قرار نمیگیرد.

مورد دوم تمیز بودن سبزی خشک است زیرا سبزیجات قبل از خشک شدن باید شسته شده باشند بنابراین خوب دقیت کنید که بار سبزی خشک شما خاک نداشته باشد.

مورد بعدی برگ بودن است ، هرچه سبزی خشک شما برگ باشد کیفیت بیشتری دارد و هرچه بیشتر پودر شده باشد از کیفیت آن کاسته می شود، همچنین به میزان ساقه در بار توجه کنید ، در بار شما نباید ساقه زیادی وجود داشته باشد و این میزان باید متعادل باشد.

و مورد اخر در مورد بوی آن است ، هنگامی که نمونه را دریافت کردید آنرا بو کنید و اگر دیدید که بار شما آنچنان بویی ندارد ، احتمالا با بار با کیفیتی رو به رو نیستید.

خرید عمده سبزی خشک
اینکه دقت کنید برای خرید از کدام شرکت فروش عمده سبزی خشک استفاده کنید از اهمیت زیادی برخودار است زیرا اگر اشتباهی در خرید صورت بگیرد هزینه ی بسیاری سوخت می شود به همین علت است که پیشنهاد می شود برای خرید عمده سبزی خشک از اینجا یا شرکت های معتبر دیگر استفاده کنید ، علاوه بر این می توانید با شماره تماسی که در تصاویر موجود هست تماس برقرار کنید و یا در واتساپ پیام ارسال کنید و قیمت سبزی خشک را استعلام کنید یا سفارش خرید عمده خود را ثبت کنید.

۲۵ مهر ۰۰ ، ۱۰:۴۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
reza mohammadi

جنسینگ چیست و چه خواصی دارد ؟

یکی از گیاهان مشهور مقوی و نیروزا در جهان ، جنسینگ نام دارد که به گیاه جوانی و نوش دارو نیز معروف است.

قسمت مورد استفاده: ریشه گیاه می باشد


محل رویش: این گیاه در جنگل های انبوه نواحی کوهستانی چین و منچوری می روید.


ترکیبات شیمیایی: پاراکیلون، پاناکیلوزید، آمیدون، رزین، اسانس، استرول، ویتامین های گروه B، ژینسه نوزیدها


موارد مصرف


اثر مقوی و معالج روی اکثر بیماری ها، تب بر، رفع خستگی های جسمانی و روحی، لرزش های زمان پیری، نیرو دهنده سیستم عصبی، روماتیسم، تقویت جنسی، ضعف، کاهش قدرت توان و تمرکز، داروی کمکی در دوران نقاهت، کاهش استرس، بهتر شدن خلق و کارکرد شناختی، افزایش کارایی جسمی، تعدیل سیستم ایمنی، بهبود عملکرد قلبی عروقی، دیابت، سرطان،حفاظت از آسیب کبدی.


عوارض جانبی


بیشتر عوارض با دوز زیاد و مصرف طولانی مدت حاصل می شود


بی خوابی، سردرد، لرزش، فشارهای عصبی، حالت سرخوشی، بروز دانه های جلدی، اسهال، ادم، تحریک پذیری، پرفشار خونی، اضطراب، افرایش ضربان قلب، سرگیجه، خونریزی در خانم های یائسه، درد سینه، گیجی، خارش، تغییرات خلق، کاهش اشتها، آسیب های ماهیچه ای ناپایدار، عوارض معده ای-روده ای غیر اختصاصی


قطع یکباره جین سنگ موجب بالا رفتن فشار خون، ضعف و لرزش در افراد می شود


مصرف 15 گرم از طریق خوراکی ایجاد بهت و تشویش و تزریق آن ایجاد وهم و خیالات واهی می کند


مصرف بیش از 15 گرم در روز موجب اختلال در هوشیاری و افسردگی می گردد


زیاده روی در مصرف موجب تورم دردناک پستان ها می شود


جین سنگ می تواند موجب التهاب عروق خونی در مغز شده و ایجاد سردرد و سکته می کند


سندرم شبه آنافیلاکسی در مدت کوتاهی بعد از مصرف مقدار کمی شربت جین سنگ مشاهده شده است


موارد منع مصرف و احتیاط


دوران بارداری و شیردهی و افرادی که قصد بارداری دارند-.


- کودکان و خردسالان


- خانم های مبتلا به آندومتریوز، فیبروز رحم، سرطان سینه، تخمدان و رحم


- -سرطان پروستات


-بیماری قلبی و پرفشار خونی


- افراد مبتلا MS


-دیابت (به علت وجود خطر هیپوگلایسمی)


- اختلال در خواب و بی خوابی


- اختلال در انعقاد خون یا خطر خونریزی و جراحی


- بیماران کلیوی


- افراد حساس به جین سنگ


تداخلات دارویی


- داروهای آنتی پلاکت مانند پلاویکس و تیکلوپیدین


- داروهای آنتی کواگولانت مانند هپارین و وارفارین


- انسولین و داروهای خوراکی دیابت مانند گلی بوراید، گلی پیزاید، تروگلی تازون، روزی گلی تازون، پیوگلی تازون، کلروپروپامید، متفورمین، تولبوتامید، تولازامید، آکابوز، رپاکلینید، میگلیتون، گلی مپریدون


- داروهای آنتی سایکوتیک مانند کلرپرومازین، فلوفنازین، الانزاپین، ریسپریدون


- داروهای آنتی آلرژی مانند فکسوفنادین


- داروهای ضد قارچ مانند کتوکونازول و تتراکونازول


- داروهای ضد سرطان مانند وین کریستین، وین بلاستین، پاکلی تاکسل، اتوزاید


- داروهای ضد چربی مانند لووستاتین


- ضد بارداری های خوراکی


- ضد افسردگی های MAOIS مانند ایزوکربوکساید، سلجنین، ترانیل سیپرومین، فنلزین


- داروهای محرک سیستم عصبی مرکزی مانند آمفتامین ها، دکسترومتورفان، متیل فنیدات(ریتالین)


- داروهای ضد صرع مانند کاربامازپین، فنی توئین، والپروات سدیم


- باربیتورات ها مانند فنوباربیتال


- بنزودیازپین ها مانند آلپرازولام، دیازپام


- داروهای خواب آور مانند سوناتا،آمبیین


- داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای مانند آمی تریپتلین، نورتریپتیلین، دوکسپین، آموکساپین


- داروهای قلب و فشار خون، دیگوکسین


- کاهش اثر دیورتیکی فروزماید در مصرف همزمان


- کورتیکواستروئید ها، استروژن


- داروهای NSAIDS مانند ایبوپروفن، ناپروکسن، کتوتیفن، ایندومتاسین، تولمتین،پیروکسیکام، سولین داک، اتودولاک، نابومتتون، اگزاپروزین


- سیکلوبنزامین


- فلوواکسامین


- هالوپورینول


- دیفن هیدرامین


- آسپرین


- فراورده های کیاهی مانند گارلیک (قرص سیر)، جینجر، جینکو، پاپائین


- کافئین موجود در چای و قهوه


- نوشابه های الکلی


FDA و جین سنگ


بر اساس نظر شورای عالی بهداشت عمومی کشور، علی‌رغم غنی بودن ریشه جین سنگ از هیدراتهای کربن، پروتید ها، مواد معدنی مختلف، ویتامین هایB ،E ، C و اینکه هر صد گرم آن 338 کالری ایجاد می کند، جین سنگ نمی تواند مانند یک ماده غذایی یا سنتی به حساب آورده شود. بعلاوه بی خطر بودن و موثر بودن جین سنگ توسط FDA مورد تائید نمی باشد. به علاوه استاندارد های دقیقی برای فهمیدن این مطلب وجود ندارد. همچنین گزارشاتی وجود دارد که مکمل های گیاهی فروخته شده دارای آلودگی با فلزات سمی و دیگر دارو ها بوده اند.


هشدارهای مهم


1. از مصرف خودسرانه مکمل های گیاهی خوداری کنید.


2. داروهای گیاهی کاملا بی خطر و بدون عارضه نبوده و بدون نظر پزشک در هر شرایطی قابل استفاده نمی باشد.


3. در صورت وجود هر گونه بیماری زمینه ای یا مصرف همزمان داروهای دیگر با مکمل های گیاهی با پزشک یا داروساز مشورت کنید.


4. در صورت بروز هر گونه واکنش حساسیتی، باید مصرف این دارو را قطع کنید.


5. با مشاهده هرگونه عارضه جانبی به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید.

۲۲ مهر ۰۰ ، ۱۲:۲۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
reza mohammadi

زتجبیل چه خواصی دارد ؟

زنجبیل ادویه شگفت انگیز با خواص درمانی زیادی است که می تواند به دستگاه گوارش شما کمک کرده، درد را تسکین دهد، و موجب کاهش التهاب شود. زنجبیل گیاهی خوشمزه است که در آشپزی آسیایی و هندی یک طعم دهنده قوی است. این ماده بیشتر در طبخ غذاهای شیرین استفاده می شود. در پخت و پز، می توانید زنجبیل خشک شده یا تازه استفاده کنید. اما سوال اصلی این است که آیا زنجبیل پخته و خشک شده خواص دارویی دارد؟ آیا زنجبیل پس از پخت، خواص خود را از دست می دهد؟

شکی نیست که زنجبیل، دارویی خانگی موثر برای بسیاری از بیماری ها است. به عنوان مثال، چای زنجبیل می تواند به طور طبیعی به از بین بردن سوء هاضمه، و متوقف کردن تهوع و استفراغ کمک کند. قرار دادن زنجبیل بر روی مفاصل منجر به تسکین درد می شود. همچنین می تواند به شما در تسکین طبیعی برخی از نشانه های مرتبط با آسم کمک کند. زنجبیل به همراه قدرت شفا بخش زردچوبه یک درمان طبیعی برای از بین بردن گاز و نفخ است. خواص ضد التهابی دارد به همین دلیل در تسکین درد موثر است.

در این مقاله، می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که آیا زنجبیل تازه بهتر است یا زنجبیل خشک شده ؟

فواید سلامتی زنجبیل
زنجبیل (نام گیاه شناسی Zingiber officinale) از همان خانواده زردچوبه و هل است و عمدتا در هند، جنوب شرق آسیا، آفریقا و استرالیا رشد می کند. ریشه زنجبیل رنگ عاجی مایل به زرد دارد و طعم آن تند است. ترکیب اصلی زنجبیل زینجی برن است که شامل جینجرولها می باشد. به گفته دانشمندان، تندی این گیاه بیشتر از جینجرولها است. جینجرول به کپسایسین و پیپرین مربوط هست. ترکیبی است که در فلفل قرمز، سیاه و سفید نیز یافت می شود.

مطالعات انجام شده نشان می دهند که جینجرولها و دیگر ترکیبات زنجبیل، حاوی خواص دارویی است. به عنوان مثال، اطلاعات مندرج در مجله Physiology, Pathophysiology, and Pharmacology نشان داده است که زنجبیل می تواند به جلوگیری از بیماری های مختلف کمک کند. زنجبیل آنتی اکسیدان، ضد التهاب و ضد میکروبی است، و حتی فعالیت های ضد سرطانی نیز دارد. این به این معنی است که برای درمان و پیشگیری از بسیاری از بیماری های التهابی مانند زخم معده، ورم، ورم مفاصل، و درد مفاصل می توان از آن استفاده کرد. زنجبیل همچنین برای عفونت های مختلف قارچی و باکتریایی موثر است.

زنجبیل خشک شده ترکیبی به نام شوگاول ایجاد می کند که دارای فعالیت آنتی اکسیدانی بسیار قوی است. بیایید نگاهی عمیق تر به خواص زنجبیل خشک شده انداخته و تاثیر حرارت را بر ساختار شیمیایی آن بسنجیم.

خواص آنتی اکسیدانی زنجبیل خشک شده
همانطور که می دانیم، پخت و پز در ترکیب شیمیایی مواد غذایی تغییر ایجاد می کند. در فرم اولیه و خام زنجبیل، جزء فعال زنجبیل جینجرول است. هنگامی که زنجبیل گرم شده تا خشک شود یا بخار پز می شود، در ترکیبات آن تغییر ایجاد می شود.

مطالعه ای که در مجله Ayurvedic and Herbal Medicine منتشر شده نشان می دهد که، عصاره آب زنجبیل خام جوشیده شده، تغییر قابل توجهی در سطح آنتی اکسیدان ها دارد. مطالعه دیگر نشان می دهد که اگر زنجبیل را ۲ الی ۶ دقیقه جوشانده با برشته کنید سطح آنتی اکسیدان جینجرول آن افزایش می یابد. اگر این میزان به ۸ دقیقه برسد سطح این آنتی اکسیدان کاهش می یابد. بنابراین زنجبیلی که ۶ دقیقه پخته شود سطح آنتی اکسیدان بالاتری نسبت به زنجبیل تازه دارد.

زنجبیل تازه یا زنجبیل خشک شده
افزایش آنتی اکسیدان جینجرول تنها تغییر شیمیایی نیست که با گرم شدن و خشک کردن زنجبیل در آن ایجاد می شود. دانشمندان کشف کرده اند که در هنگام خشک کردن زنجبیل، ترکیبات جدیدی شکل می گیرد که در زنجبیل تازه نیست. این ترکیبات حتی قوی تر از جینجرول ها هستند. یکی از این ترکیبات شوگاول است که در زنجبیل خشک شده یافت می شود.

به تازگی مجله Phytochemistry اطلاعاتی از یک مطالعه را منتشر کرده است که نشان می دهد ترکیبات جینجرول، تحت حرارت شکسته و فرم شوگاول را منتشر می کند. این امر باعث می شود تا زنجبیل خشک شده طعم، مزه و بوی قوی تری داشته باشد. این مطالعه همچنین تایید کرد که هم شوگاول و هم جینجرول، آنتی اکسیدان، ضد التهاب، ضد سرطان و ضد میکروبی قوی هستند. مجله The journal Preventive Nutrition and Food Science اعلام کرده است که بالاترین غلظت ترکیب شوگاول وقتی حاصل می شود که زنجبیل در دمای ۸۰ درجه سانتی گراد خشک شود.

مطالعات نشان داده اند که ترکیب شوگاول بسیار قوی تر و قدرتمند تر از تمام ترکیبات زنجبیل می باشد. محققان در مجله Ethnopharmacology اعلام کرده اند، پس از مقایسه خواص آنتی اکسیدانی زنجبیل خشک شده با زنجبیل تازه به این نتیجه رسیده اند که استفاده از زنجبیل خشک شده از نظر پزشکی توجیح پذیر است. بنابراین نباید نگران باشید که خشک کردن زنجبیل از خواص آن می کاهد. زیرا که شواهد علمی نشان می دهد که استفاده از زنجبیل خشک شده در واقع خواص بسیار بیشتری دارد.

خواص شگفت انگیز زنجبیل خشک شده
خواص شگفت انگیز زنجبیل خشک شده
خواص ضد سرطانی شوگاول
تحقیقات اخیر نشان می دهد که ترکیب شوگاول خواص ضد سرطانی قوی دارد. همچنین برخی از تحقیقات امیدوار کننده نشان داده اند که این ترکیب پتانسیل لازم برای درمان سرطان را نیز دارد. به عنوان مثال، یک مقاله که توسط انجمن American Association for Cancer Research منتشر شده اعلام می کند که وجود شوگاول در زنجبیل خشک شده مانع از رشد سلول های سرطانی پروستات می شود. آنها اعلام کردند که شوگاول ترکیبی است که فعالیت سمی پایین، و خواص بیوشیمیایی زیادی دارد. این دو ویژگی زنجبیل خشک شده را به یک ابزار بالقوه طبیعی و یا عامل درمانی در سرطان پروستات تبدیل کرده است.

تحقیقات مختلفی بر روی تاثیر این ترکیب در درمان سرطان پستان انجام شده است. مجله the British Journal of Pharmacology اعلام کرده است که شوگاول می تواند گسترش تومورهای سرطانی را مهار کند. مطالعات دیگر در مورد انواع دیگر سرطان، نتایج مشابه نشان داده اند.

هدف از این مطالعات، نشان دادن فعالیت های قوی عصاره زنجبیل و ترکیبات آنتی اکسیدانی زنجبیل خشک شده است. به همین منظور تحقیقات همچنان برای پیدا کردن جایگزین های طبیعی برای درمان سرطان ادامه دارد.

چگونه از زنجیل خشک شده در پخت و پز استفاده کنیم؟
راه های بسیاری برای استفاده از زنجبیل خشک شده در پخت و پز و استفاده از خواص آنتی اکسیدانی آن وجود دارد. نکته مهم این است که زنجبیل تازه یا پودر زنجبیل در وعده های غذایی و نوشیدنی ها موجب افزایش سلامت شما می شود. برای بهره مندی از این خواص می توانید از زنجبیل خشک شده یا زنجیل تازه به شیوه های زیر استفاده کنید:

یک اینچ ریشه زنجبیل تازه را در یک فنجان آب جوش بریزید. اگر زنجیل تازه نداشتید از نصف قاشق چایخوری زنجبیل خشک شده استفاده کنید. در فنجان را به مدت ۲ الی ۶ دقیقه ببندید و سپس دم نوش را با مقداری عسل و لیمو، نوش جان کنید. خوردن هر روزه چای زنجبیل موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.
از مکمل زنجبیل خشک شده برای تسکین درد استفاده کنید. یک مطالعه در رابطه با اثرات مصرف مکمل زنجبیل نشان می دهد که درد عضلانی ناشی از ورزش، با مصرف زنجیل خشک شده تا ۲۵ درصد کاهش می یابد.
پودر زنجبیل را بر روی سیب زمینی سرخ کرده، سوپ، سس و هر غذای دیگری ریخته و سپس مصرف کنید. بهتر است برای کاهش میزان کمتری از جینجرول موجود در آن، زنجبیل خشک شده را در انتهای پخت به غذا اضافه کنید. در این بین برای انتشار میزان کافی از آنتی اکسیدان باید حرارت به میزان مناسب به زنجبیل برسد. ( حدود ۸۰ درجه سانتی گراد)

۲۱ مهر ۰۰ ، ۱۶:۲۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
reza mohammadi

گشنیز چیست ؟

گشنیز چیست
گشنیز گیاهی است که به‌طور گسترده در جهان به‌عنوان ادویه و چاشنی یا برای تزئین بشقاب غذا از آن استفاده می‌شود. نام علمی آن، کوریاندروم ساتیوُم ال (Coriandrum sativum L) است. برگ‌های گشنیز عطر خوش و آشنایی دارند و معمولا به‌صورت خام یا خشک‌شده در آشپزی استفاده می‌شوند.

خواص گشنیز

ارزش تغذیه‌ای گشنیز
دکتر ساینا
نباید فکر کنید که گشنیز فقط برای تزیین غذاها کاربرد دارد. اکثر مردم نمی‌دانند گشنیز دارای ۱۱ ماده از روغن‌های اسانسی، ۶ نوع اسید (شامل آسکوربیک اسید یا همان ویتامین C)، مواد معدنی و ویتامین‌هایی است که هرکدام از آنها خواص بسیاری دارند و به دلیل همین ناآگاهی بعد از اینکه غذایشان را میل کردند برگ‌های گشنیزی را که برای تزیین غذا از آن استفاده شده بود درون سطل زباله می‌ریزند.

خواص گشنیز
مصارف درمانی گشنیز به شرح زیر است:

۱. کاهش التهابات پوستی
گشنیز حاوی سینئول و اسید لینولئیک است؛ سینئول یکی از ۱۱ ترکیب موجود در روغن‌های اسانسی است. این دو ماده دارای خواص ضدسرطانی و ضدروماتیسمی هستند و تورم ناشی از این بیماری‌ها را کاهش می‌دهند. گشنیز همچنین تاحدودی برای سایر تورم‌ها، نظیر تورم ناشی از نارسایی کلیه یا کم خونی نیز مؤثر است، زیرا بعضی از مواد آن مدر هستند و باعث آزاد شدن آب اضافی بدن می‌شوند. کاهش التهابات پوستی، منجر به کاهش ناراحتی‌ها و بهبود ظاهر پوست می‌شود.

۲. درمان بیماری‌های پوستی
خواص ضدعفونی کننده، ضدقارچی و آنتی اکسیدانی گشنیز، برای درمان بیماری‌های پوستی مانند اگزما، خشکی پوست و عفونت‌های قارچی مناسب است.

۳. کاهش کلسترول
اسیدهای موجود در گشنیز، مانند اسید لینولئیک، اسید اولئیک، اسید پالمیتیک، اسید استئاریک و اسید آسکوربیک (ویتامین C) در کاهش میزان کلسترول خون بسیار مؤثرند و همچنین باعث کاهش میزان کلسترول بد (LDL) در عروق خونی و رگ‌ها می‌شوند. سطح بالای LDL در خون می‌تواند منجر به مسائل جدی قلبی-عروقی مانند آترواسکلروز (تصلب شرایین‌)، حملات قلبی و سکته مغزی شود. مهم‌تر از همه، این گیاه باعث افزایش سطح کلسترول خوب (HDL) می‌شود، HDL از به وجودآمدن برخی شرایط خطرناک برای انسان جلوگیری می‌کند.

۴. درمان اسهال
ترکیبات روغن‌های اسانسی موجود در گشنیز مانند بورنئول و لینالول، به گوارش، عملکرد مناسب کبد و ارتباط روده‌ها کمک می‌کند و باعث کاهش اسهال می‌شود. از آنجایی سینئول، بورنئول، لیمونن، آلفا-پینن و بتا-فلاندرن دارای اثرات ضد باکتری هستند، گشنیز در درمان اسهال ناشی از میکروب‌ها و قارچ‌ها نیز، مفید است.

خواص گشنیز همچنین برای جلوگیری از تهوع، استفراغ و بیماری‌های معده، بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گیاه، غنی از مواد زیست-فعال است و به همین دلیل همیشه خواص جدیدی از آن کشف می‌شود.

علاوه بر این خواص بهداشتی، برگ‌های گشنیز تازه، پیش‌غذای مناسبی برای آماده کردن روده، برای یک وعده‌ی غذایی حسابی است.

۵. تنظیم فشار خون
مصرف گشنیز در بسیاری از بیماران به‌طور مثبتی فشار خون را کاهش داده است. یون‌های کلسیم و استیل کولین انتقال‌دهنده‌ی عصبی در دستگاه‌های جانبی و سیستم عصبی مرکزی هستند. گشنیز اثر متقابل این یون‌ها را بهبود می‌بخشد و فشار را در رگ‌های خونی کاهش می‌دهد، در نتیجه احتمال بروز بیماری های قلبی عروقی، ازجمله حملات قلبی و سکته مغزی کاهش می‌یابد.

۶. درمان زخم‌های دهان
سیترنلول، که جزیی از روغن‌های اسانسی موجود در گشنیز است، ضدعفونی کننده‌ای عالی است. مواد دیگر موجود در گشنیز نیز دارای خواص ضد‌میکروبی و درمانی‌ای هستند که از بدتر شدن زخم‌های دهان جلوگیری می‌کنند. آنها روند بهبود زخم‌ها را تسریع و از بوی بد دهان جلوگیری می‌کنند. گرچه گشنیز در محصولات اصلی به کار نمی‌رود، ولی در انواع خمیر‌دندان‌های طبیعی، به عنوان یک ترکیب ضد قارچ، از آن استفاده می‌شود. در واقع قبل از اختراع خمیر دندان، مردم برای از بین رفتن بوی بد دهان، تخم گشنیز می‌جویدند!

۷. جلوگیری از کم خونی
خواص درمانی گشنیز

یکی از خواص گشنیز داشتن آهن فراوان است و به کسانی که از کم خونی رنج می‌برند کمک می‌کند. مقدار کمِ آهن در خون، می‌تواند منجر به تنگی نفس، تپش قلب، خستگی شدید و کاهش عملکرد ذهنی شود. آهن همچنین باعث بهبود عملکرد ارگان‌های دیگر بدن، افزایش انرژی و قدرت و ارتقای سلامت و استحکام استخوان می‌شود.

۸. ضد آلرژی
تحقیقات زیادی نشان داده است که گشنیز دارای آنتی هیستامینی قوی است که می‌تواند آلرژی‌های فصلی و تب یونجه را کاهش دهد. همچنین، روغن آن اثرات آلرژیک حشرات، گیاهان، غذاها و سایر چیزها را کاهش می‌دهد. در بدن، آنافیلاکسی، ورم کهیر و تورم خطرناک گلو و غدد را از بین می‌برد.

ما باید در برابر واکنش‌های آلرژیک از خود محافظت کنیم و چون از ابتدا نمی‌دانیم به چه چیزهایی حساسیت داریم، بهتر است پیشگیری کنیم.

۹. حفاظت در برابر سالمونلا
سالمونلا یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌های غذایی در جهان است، بنابراین هر روش طبیعی‌ای که از ما دربرابر آن محافظت کند، بسیار مهم است. گشنیز به طور غیرمعمولی دارای سطوح بالای دودسنال است. دودسنال یک ترکیب طبیعی است که دو برابر آنتی بیوتیک قدرت دارد؛ بنابراین گشنیز می‌تواند درمانی پیشگیرانه برای بیماری سالمونلا باشد. شما می‌توانید با افزودن آن به رژیم غذایی، بدن خود را از بیماری‌های ناخوشایند و حتی کشنده‌ی مرتبط با این باکتری‌های مرگبار محافظت کنید.

۱۰. بهبود سلامت استخوان
از خواص گشنیز، داشتن منبع سرشاری از کلسیم است که برای کسانی که به سلامت استخوان‌شان اهمیت می‌دهند ارزشمند است. کلسیم و دیگر ترکیبات موجود در گشنیز موجب رشد و دوام استخوان‌ها و جلوگیری از پوکی استخوان می‌شوند. افزودن حتی مقدار کمی گشنیز به رژیم غذایی، می‌تواند سال‌ها استخوان‌های شما را محکم و سلامت نگه دارد. کلسیم بیشتر در مرکز برگ‌های گشنیز وجود دارد، پس اگر سلامت استخوان‌تان برای‌تان مهم است، این قسمت را هدف بگیرید!

۱۱. بهبود گوارش
گشنیز، به علت عطر و بوی زیاد روغن‌های اسانسی‌اش، به ترشح مناسب آنزیم‌ها و آب‌گوارشی در معده کمک می‌کند؛ در نتیجه سیستم گوارش و مری را برای پیش‌راندن غذا تحریک می‌کند. این گیاه، در درمان زگیل نیز مفید است. گشنیز به دلیل مواد معدنی‌ای که دارد، علاوه بر عطر خوش، دارای خاصیت تحریک‌کنندگی نیز هست. واسطه‌های عصبی هم با مصرف گشنیز تحریک می‌شوند. تحقیقات همچنین نشان می‌دهند، اضافه کردن منظم گشنیز به رژیم غذایی، سوءِهاضمه را کاهش می‌دهد. افزودن مقدار کمی گشنیز در رژیم غذایی کودکانی که بیشتر از بزرگسالان احتمال افزایش کولیک شکمی در آنان وجود دارد، می‌تواند به سرعت مشکل‌شان را حل کند!

۱۲. درمان آبله
روغن‌های اسانسی در گشنیز دارای اسید‌ها و عناصر ضد‌میکروبی، آنتی اکسیدانی، ضدعفونی‌کننده و سم‌زدا هستند. ویتامین‌های C و آهن این گیاه سیستم ایمنی را نیز تقویت می‌کنند. این عناصر باعث بهبود و جلوگیری از آبله می‌شوند و همچنین از میزان درد می‌کاهند و برای بیماران آرامش‌بخش هستند. تحقیقات نشان داده‌اند، مصرف مقدار زیاد ویتامین C، درمانی قطعی برای بیماری آبله است.

۱۳. تنظیم عادت ماهانه
گشنیز محرکی طبیعی است و ترشحات غدد درون ریز را تنظیم می‌کند. این تأثیر هورمونی به تنظیم سیکل قاعدگی کمک می‌کند و درد قاعدگی زنان را کاهش می‌دهد.

۱۴. مراقبت از چشم
باز هم از خواص گشنیز دربرداشتن آنتی اکسیدان ها، ویتامین A، ویتامین C و مواد معدنی‌ای مانند فسفر است که از بیماری‌های بینایی جلوگیری می‌کنند و کشیدگی عضله و فشار روی چشم را کاهش می‌دهند. در برگ‌های گشنیز بتاکاروتن وجود دارد. بتاکاروتن از بیماری‌های متعدد چشمی جلوگیری می‌کند و حتی روند از بین رفتن بینایی را در بیماران مسن، معکوس می‌کند.

۱۵. درمان ورم ملتحمه چشم
گشنیز ماده ضدعفونی کننده‌ی بسیار خوبی است و دارای خواص ضد میکروبی‌ای است که از چشم‌ها در برابر بیماری‌های مسری مانند ورم ملتحمه، محافظت می‌کند. روغن گشنیز از ترکیبات اصلی تعدادی محصولات مراقبتی چشم است.

۱۶. کنترل دیابت
به علت اثر تحریک‌کنندگی گشنیز بر غدد درون‌ریز، ترشح انسولین از پانکراس افزایش می‌یابد و در نتیجه سطح انسولین خون بالا می‌رود. این باعث تنظیم قند خون و پایین آمدن سطح قند در خون می‌شود. این خاصیت برای بیماران دیابتی و بیماری‌های مشابه بسیار مفید است.

دیگر خواص گشنیز
گشنیز زخم، التهاب و اسپاسم را درمان می‌کند، از کبد محافظت و مانند شربت سینه عمل می‌کند. این ماده، ضد سرطان، ضد تشنج، آنتی هیستامین و خواب‌آور است. گشنیز به عنوان یک تقویت کننده‌ی قوای جنسی طبیعی شناخته می‌شود و به طور سنتی ترکیبش با سایر گیاهان، برای افزایش میل جنسی افراد استفاده می‌شود.

گشنیز - خواص گشنیز

سخن آخر
با خواص گشنیز آشنا شدیم؛ گشنیز خطرات بسیار کمی دارد، اما مثل هر غذایی، ممکن است پوست نسبت به آن واکنش آلرژیک نشان بدهد. یکی از عوارض جانبی غیر معمول گشنیز، حساسیت پیدا کردن برخی بیماران به نور خورشید است. مصرف بیش از حد آن باعث می‌شود آنها نسبت به آفتاب سوختگی بیشتر حساس شوند، که می‌تواند در طولانی‌مدت منجر به سرطان پوست شود.

زنان باردار تا انجام تحقیقات بیشتر باید از خوردن گشنیز پرهیز کنند. با این حال، برخی زنان ادعا کرده‌اند که مصرف گشنیز باعث افزایش شیرشان شده است. ولی بهتر است احتیاط کنید و قبل از اینکه گشنیز را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، با دکتر خود مشورت کنید و به علائم و واکنش‌هایی که بدنتان از خودش بروز می‌دهد، توجه کنید.

۱۹ مهر ۰۰ ، ۱۲:۱۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
reza mohammadi

نعناع چه خواصی دارد ؟

خواص نعناع
نعناع گیاهی است باطبع گرم و خشک که دارای خواص فراوان دارویی است و مصرف آن به اشکال مختلف از جمله تازه، خشک شده، اسانس، دمکرده، پودر و... امکان پذیر است. نعناع یک گیاه بسیار معطر و با طراوت است که به طور گسترده در آشپزی و در کرم ها،خمیردندان، آدامس، خوشبو کننده ها، آبنبات ها و به عنوان یک ترکیب باشکلات در کوکی و کلوچه مورد استفاده قرار می گیرد. نعناع یک گباه رایج و پرمصرف است که بیشتر آن در نزدیکی بدنه های آبی رخ می دهد و در طول سال رشد می کند. نعناع هم چنین به طور گسترده در محصولات آرایشی، در آروماتراپی و به طور طبیعی از حشره کش ها استفاده می شود.

در اساطیر یونانی، نعناع به عنوان گیاه مهمان نوازی شناخته می شود. در روزه ای اول کشف، از ضرابخانه به عنوان یک اتاق تنها تا زمانی استفاده می شود که مزایای متعدد دیگری می تواند فراهم کند و به نور داده می شود. نعناع که عموماً به پوندیا در هندمعروف است، به طور گسترده در غذاهای خاور میانه ای، هندی، انگلیسی و آمریکایی بهشکل چای، نوشیدنی، آب نبات، ژله، شربت، بستنی و غیره استفاده می شود.

ارزش غذایی نعناع:
برگ های نعناع حاوی بالاترین مقدار آنتی اکسیدان نسبت به سایر گیاهان موجود می باشند. روغن نعناع شامل اسیدهای فنولیک, فیتوسترون, ساپونین ها, تریترپین ها, فلانوئیدها، کاروتنوئید, آنتوسیانین ها و غیره است. روغن نعناع به طور گسترده برای مصارف مختلفی استفاده می شود. این روغن امروزه به طور گسترده ای در آماده سازی خوراک ها, عطرها و برای درمان انواع مختلفی از مشکلات استفاده می شود.

فواید سلامتی نعناع و خواص این سبزی معطر برای درمان بیماری ها:
موارد ذکر شده در این بخش از بررسی خواص در سلامت نمناک بهترین فواید سلامتی نعناع هستند.

1. نعناع برای درمان آسم:
نعناع ویژگی های آرامش بخش دارد و برای بیماران مبتلا به آسم بسیار مفید است، چون باعث انسداد در لوله بینی می شود با این حال, مقدار و فراوانی مصرف نعناع باید کنترل شود چون استفاده بیش از حد ممکن است منجر به سوزش بینی و معده شود.

فواید نعناع

درمان آسم با استفاده از نعناع
2. نعناع برای کمک به فرآیند هضم:
نعناع آرامش بخش است و خاصیت پاک کنندگی و سم زدایی دارد.از التهاب در معده جلوگیری می کند, کام را پاک می کند و فرآیند هضم را تقویت می کند. این امر به دلیل فعال شدن غدد بزاقی در مصرف نعناع که آنزیم های گوارشی را قادر به تولید مقادیر کافی می کند, اتفاق می افتد.

3.کاهش و درمان اختلالات تنفسی با نعناع:
نعناع به شکل چای یا جویدنی برای رفع گرفتگی گلو, بینی, برونشیت و ریه ها استفاده می شود. به تسکین بینی, گلو و مجاری تنفسی و جلوگیری از یک اختلال طولانی که معمولاً با آسم یا سرما شروع می شود, کمک می کند. نعناع یک درمان طبیعی موثر برای این حالت است و در پمادها استفاده می شود.

4. نعناع برای کمک به کاهش وزن:
مصرف نعناع این اطمینان را می دهد که انرژی اضافی را به شیوه ای سالم از دست دهید. نعناع, آزادسازی آنزیم های گوارشی بدن را قادر به مصرف چربی بیشتری به منظور تولید انرژی می کند. استراتژی دیگر استفاده از نعناع با سایر غذاهایی است که برای بهبود سلامتی مانند لیمو شناخته می شوند. می توانید آب را با نعناع لیمو مخلوط کنید. این یک روش کلاسیک برای آماده کردن بدن برای یک مسیر سالم جدید است و برای شما کم کردن وزن را به شیوه ای سالم و طبیعی آسان تر می کند.

5. نعناع برای جلوگیری از آلرژی:
روغن های موجود با ترکیب نعناع به طور گسترده ای برای مقاومت در برابر انتشار مواد شیمیایی خاص در بدن شناخته می شوند، که منجر به آلرژی فصلی و تب یونجه نیز می شود.نعناع بهتر است به شکل خام یا به شکل چای مصرف شود، تا از آلرژی ها محافظت کند. این مزایا همچنین برگ های نعناع را برای سرفه و دیگر مسائلی که با انقباضات شدید و ناگهانی عضلات ناحیه اطراف تشدید می شوند, عالی می کند.

6. نعناع برای تقویت کبد:
نعناع برای کار کردن موثر کبد شناخته شده است و نعناع به خاطر وجود مواد مغذی ضروری و خواصی چون آرامش بخشی و تسکین دهنده اش, یک گیاه بسیار مفید برای افزایش قدرت کبد است.

خوردن نعناع در بارداری 

تقویت کبد با مصرف نعناع
7. نعناع بهداشت دهان را تضمین می کند:
نعناع یک خوشبو کننده دستگاه تنفس هوای عمومی است ، علاوه بر اطمینان از تمیزی زبان و صمغ ها، مانع رشد باکتری در دهان می شود.بنابراین نعناع جز بسیار محبوبی است که در تهیه خمیر دندان و دهان شویه استفاده می شود.

8. نعناع برای جلوگیری از کاهش حافظه:
افرادی که مصرف کنندگان معمولی نعناع هستند, به شدت هوشیار و باهوش هستند.نعناع به عنوان یک محرک موثر شناخته شده است، که حفظ حافظه بلند مدت و هوشیاری مشخص را افزایش می دهد

9. نعناع برای داشتن پوست سالم:
نعناع دارای خواص ضد خارش و ضد عفونی کنندگی است و اطمینان می دهد که پوستتان کاملاً تمیز شده است. به پیش گیری و درمان عفونت های پوستی کمک می کند. درمان و حذف زخم های ناشی از گزش حشرات مانند پشه, زنبور عسل, زنبور, پشه و زنبور سرخ. این بیماری التهابی است و از آن به عنوان یک ماده رایج در پمادهای دافع استفاده می شود.

10. جلوگیری از افسردگی با نعناع:
نعناع یک محرک طبیعی بسیار معطر است که باعث افزایش انرژی در بدن می شود. می تواند به صورت روغن یا تنفسی یا به صورت بخار به کار رود تا افسردگی و خستگی را بکاهد. ذهن را تحریک می کند, به آن نیرو می بخشد و حالت و کارکرد جامع بدن را افزایش می دهد.

11. نعناع برای کمک به شیردهی:
نعناع به درمان و بهبود نوک پستان های ترک خورده و سندروم روده تحریک پذیر کمک می کند.استفاده از روغن نعناع روی سینه مادر شیر مادر را به جریان پایدار بدون ایجاد آسیب به پوست حساس و از بین بردن درد نوک پستان کمک می کند.

12. نعناع برای جلوگیری از سرطان:
تحقیقات نشان داده است که برخی آنزیم های فعال موجود در نعناع به توانایی پیش گیری و درمان سرطان مجهز هستند.

فواید نعناع برای پوست 

جلوگیری از سرطان با مصرف نعناع
13. نعناع برای کمک به گرفتگی های ماهیچه ای:
زمانی که گلوی شما قرمز و تحریک می شود, ماهیچه های دور گردن و قفسه سینه ممکن است از عمل سرفه که با ناراحتی های اولیه و التهاب در طول مری آورده شده اند, آسیب ببیند. احتمالاً متوجه شده اید که پس از یک روز کامل سرفه, گلو و سینه بسیار خسته و زخمی می شود, پس استفاده از برگ های نعناع مفید است.

صدها سال پیش, مردم فهمیدند که برگ های نعناع توانایی کاهش التهاب و همچنین توانایی آرام کردن فعالیت حرکتی در ماهیچه ها را دارند و این به نوبه خود به جلوگیری از التهاب ناشی از آن کمک خواهد کرد. امروزه گیاهان مانند نعناع با نوشیدنی های داغ مانند چای بسته بندی می شوند.

14. نعناع برای مبارزه با اثرات سرماخوردگی:
وقتی یک سرماخوردگی معمولی دارید, تاثیرات فردی زیادی وجود دارند که بر شما تاثیر می گذارند. سوزش, درد, دشواری در تنفس و تولید خلط بیش فعال تنها تعدادی از نشانه های بسیار ناراحت کننده است که می توانید تجربه کنید, اما مصرف برگ های نعناع می تواند به تسکین دادن بخش عمده از اثرات آزار دهنده ناشی از بیماری کمک کند.

وقتی که برگ های نعناع برای کاهش تورم کار می کند، راحت تر خواهید بود و می توانید استراحت کنید. این منجر به کاهش آشفتگی هایی در سینه و گلو می شود. فعالیتی که در سرفه وجود دارد، اتلاف عمده انرژی دارد و فشار زیادی روی سیستم شما قرار می دهد، که باعث می شود بیشتر مستعد ابتلا به بیماری شوید.

15. نعناع تنفس سخت را بهبود می بخشد:
زمانی که با سرمای شدیدی بیمار می شوید، یکی از بدترین عواقب آن زمانی است که مجاری تنفسی شما با انواع مختلف التهاب مسدود می شود. این کار می تواند فعالیت های روزمره و حتی خواب وحشتناک را انجام دهد.

این مساله چرخه ای باعث پیچیده شدن این مساله خواهد شد، زیرا شما احتمالاً در وضعیت ضعیف خود و ناسالم خواهید بود، اما یک راه عالی برای مبارزه با مشکلات تنفسی این است که قطعه بزرگی از نعناع را بخورید یا بجوید.

به خاطر ماهیت ضد التهاب برگ های نعناع، به احتمال زیاد مناطق قرمز و متورم درون دستگاه تنفسی شما در مدت کوتاهی با خوردن یک نعناع تازه تسکین پیدا می کنند. یک راه عالی برای رسیدن به این مزایا، اضافه کردن یک نعناع تازه به چایتان است. مایع و بخار داغش می تواند بسیار نافذ و موثر باشد.

16. نعناع غنی از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری:
برگ های نعناع نه تنها طعم خوبی را به غذاها اضافه می کنند و برای کسانی که آن را می خورند تنفس تازه می کنند، بلکه برخی از مواد معدنی بسیار مهم را به مردم می دهند که به رشد بدن انسان کمک می کنند.

فسفر، آهن و کلسیم با ویتامین های C و A نعناع برای ترمیم و رشد سلول های پوست بسیار مهم هستند. این ویتامین ها و مواد معدنی همچنین بخش هایی از دیواره ای سلولی را در سیستم گردش خون شما ایجاد می کنند که برای زندگی کاملاً مهم است. نعناع تازه محبوب تر از همیشه است و مصرف آن به معنای داشتن بدن سالم تر است، بنابراین غذاهایی را پیدا کنید که طعم نعناع را تکمیل کنند تا بیش ترین سود را به دست آورند.

برگهای نعناع حاوی ترکیبات مختلفی هستند که می توانند به تسکین درد و مجاری گوارشی کمک کنند. این می تواند به جلوگیری از واکنش های ناشی از نفخ و واکنش های دردناک که گاهی ممکن است رخ دهد, کمک کند. به ویژه برای افرادی صدق می کند که از انواع تغییرات دستگاه گوارش رنج می برند.

17. نعناع دافع برخی حشرات پروازی:
حشرات پروازی مانند پشه ها و آفات دیگر می توانند مشکل بزرگی باشند و باعث شود شما احساس درماندگی بکنید. برخی حشرات پروازی حتی می توانند بیماری های وحشتناکی با خود حمل کنند که منجر به بیماری های مادام العمر می شوند.

در آن زمان منطقی به نظر می رسید که شما هر کاری را انجام دهید تا از خود و خانواده خود در برابر آنچه که به طور بالقوه تهدید کننده زندگی خواهد بود، محافظت کنید.

نعناع برای سرماخوردگی 

نعناع مفید برای دفع حشرات 
18. نعناع برای کمک به کاهش نفخ و گاز معده:
اکثر مردم تجربه شرم آوری را در زمانی که نفخ شکم داشته اند تجربه کرده اند. بعضی از غذاها می توانند باعث ورم همراه با گاز شوند. این می تواند منجر به خروج ناگهانی و غیرقابل کنترل این گازها شود که برای هر کسی که به اندازه کافی ناخوشایند است.

اگر تا به حال امیدوار بودید که یک جایگزین طبیعی برای کمک به اجتناب از این شرایط پیدا کنید، نعناع می تواند پاسخ شما باشد. مصرف نعناع می تواند به جلوگیری از تولید گاز متان کمک کند، چون تولید شیره معده را تحریک می کند.

خوردن یک شاخه نعناع به احتمال زیاد برای کاهش گاز و نفخ مفید است. یک بخش سالم از گیاه را بردارید و آن را گاز بزنید و قورت بدهید.

19. کمک به کاهش و مدیریت درد با نعناع:
در دوران باستان، افرادی که به نعناع دسترسی داشتند اغلب از آن در زخم های کوچک و خراش هایشان برای تسکین درد استفاده می کردند. نعناع همچنین دارای برخی عوامل ضد باکتری است که به جلوگیری از برخی عفونت های کوچک کمک می کند.

مطالعات نشان داده اند که نعناع در واقع می تواند واکنش درد را محدود کند. آن ها حتی کشف کرده اند که خوردن نعناع نیز اثرات کاهندگی بر درد دارد.

فواید آب نعناع:
نعناع به هضم کمک می کند. پس شما می توانید آن را مزمزه کنید و به همزمان به روده هایتان کمک کنید. نعناع خنک کننده است اضافه کردن آن به آب شما باعث خنک کردن نوشیدنی هایتان در روز گرم تابستان می شود.

چگونه در خانه یک لیوان آب نعناع تهیه کنیم؟
موادلازم:

3 تا 4 برگ نعناع

قطعات یخ

آب

4 تا 6 قطره عصاره استویا (اختیاری)

برگ های نعناع را آبکشی کنید و آن ها را بین انگشتان خود خرد کنید و روغن نعناع را بگیرید. در یک ظرف تمیز قرار دهید، یخ را به آن اضافه کنید و در صورت استفاده از آن، آب سرد را بریزیر و از آن لذت ببرید.

عوارض جانبی احتمالی ناشی از مصرف بیش از حد نعناع:
در افراد با سابقه اختلالات سنگ صفرا, نعناع باید تنها پس از مشورت با پزشک متخصص مصرف شود. همین امر در مورد زنان باردار نیز صدق می کند. مصرف بیش از حد نعناع توصیه نمیشود.

وقتی نعناع زیادی می خورید چه اتفاقی می افتد؟
نعناع اضافی با عوارض جانبی مثل سردرد و سوزش معده همراه می شود. نعناع یک جز فعال در چای نعناع است. اگر مقدار زیادی از این چای را بخورید، ممکن است به عوارض جانبی نظیر غشا مخاطی، سوزش پوست، و سرخ شدن پوست (سرخ شدن) علاوه بر سردرد و تپش قلب دچار شوید.

منتول که عمدتاً به عنوان یک ترکیب فعال از چای نعناع است، می تواند موجب بسته شدن گلو در میان بزرگسالان و کودکان کوچک شوند. فرد مبتلا به آسم باید به طور خاص از مصرف محصولات غذایی که حاویز نعناع هستند اجتناب کند. این به این دلیل است که این گیاه می تواند مشکل را با کشیدن مشکل به سختی افزایش دهد.

علاوه بر این، زنانی که شیر می دهند نیز باید از خوردن چای نعناع اجتناب کنند. در مورد زنان باردار، نعناع می تواند منجر به سقط جنین شود. بیشتر از این، استفاده از روغن نعناع در کودک می تواند به پایان مشکلات تنفسی شدید منجر شود.

طرز تهیه آب نعناع

مصرف زیاد نعناع
مقدار توصیه شده مصرف نعناع:
شما می توانید در اشکال مختلف نعناع را مصرف کنید. اینها شامل روغن، چای و یا کپسول هایش هستند. بهتر است این موارد را به مقدار محدودی مصرف کنید. در ادامه بخش سلامت نمناک و در تکیمل بحث خواص نعناع مقادیر توصیه شده از چای نعناع آورده شده است:

مصرف چای نعناع:
شما می توانید کمی چای نعناع را چند بار در روز بنوشید.

استفاده از کپسول های نعناع:
شما نمی توانید بیش از 1 - 2 کپسول را مصرف کنید.

روغن و یا پماد نعناع:
می توانید کرم و یا پماد را به پوست خود بمالید تا خارش و تحریک ها را دور کنید. استفاده از نعناع برای طعم و بافت:برای استفاده از یک طعم نعناع، بهتر است تنها 10 % از روغن نعناع را با 90 درصد اتانول استفاده کنید.

اقدامات احتیاطی دیگر:
در درجه اول، اگر شرایطی به نام "آهکلریدریا" دارید، نباید روغن نعناع را بخورید. طبق این مشکل سلامتی شکم، معده به اندازه کافی اسید هیدروکلریک را تولید نمی کند که برای هضم مورد نیاز است.

دوم، مصرف مقدار کمی نعناع در زمانی که به زنان باردار یا شیره ایمن است. با این حال مقدار دقیق مصرف نعناع که بی خطر است مشخص نیست. بنابراین بهتر است که در هنگام شیردهی یا بارداری، مقدار بیشتری از نعناع را نخورید.

در نهایت، روغن نعناع این تمایل را دارد که باعث سوزش مقعدی در افراد مبتلا به اسهال شود. بنابراین دفعه بعدی که نعناع خوردید، تمام این اقدامات احتیاطی را در ذهن خود نگه دارید.

مصارف نعناع:
علاوه بر این, به طور گسترده در نوشیدنی, پماد, استنشاقی ها, خمیر دندان و غیره به کار می رود. به خاطر خواص خنک کنندگی و داشتن اثرات تسکین دهنده, برای آرام کردن التهاب, سوختگی و زخم نیز به کار می رود.

نعناع و لاغری 

مصرف نعناع
کشت نعناع:
نعناع در سراسر جهان رشد می کند. رشد نعناع در ابتدا با بذر آغاز می شود, اما یک بوته کوچک به اندازه کافی قوی است که به اندازه باورنکردنی رشد کند. نعناع به صورت ایده آل به مکان های مرطوب و تحت سایه برای رشد سریع نیاز دارد، اما قادر است در دماهای نسبتاً آفتابی نیز رشد کند.

در پایان:
استفاده از برگهای نعناع می تواند فواید سلامتی داشته باشد. اینها شامل تسکین سردرد و تهوع، کمک به درمان سرماخوردگی، کاهش افسردگی و غیره هستند. با این حال بهتر است که این گیاه را به مقدار کمی بردارید به طوری که شما مجبور نیستید با اثرات جانبی خوردن زیاد از نعناع، سر و کار داشته باشید.

۱۲ مهر ۰۰ ، ۱۵:۱۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
reza mohammadi

شوید خشک چه خواصی دارد ؟

همه چیز از خواص شوید تازه و خشک ، فواید روغن و تخم شوید
شوید بخورید تا لاغر ، سالم ، زیبا و سرحال شوید. از خواص شوید و خواص آب و تخم شوید در طب سنتی بسیار گفته شده است که البته مانند هر ماده خوراکی دیگری شوید مضراتی دارد که باید دانست. اغلب ما از تمام مزایای این طعم تلخ آگاه نیستیم. بیایید فقط فرض کنیم که بعد از این که این بخش از سلامت نمناک را خواندید، تعجبی نیست اگر شما دفعه بعد که مشکل هاضمه داشتید، به سمت شوید بروید.

خواص و فواید شوید تازه
غنی از مواد مغذی و چربی سوز و لاغر کننده عالی :

عشق افرادی که رژیم دارند، شوید حاوی فقط 43 کالری در هر 3.5 اونس است. همین مقدار 3.5 گرم پروتئین و فقط 1 گرم چربی دارد.بیش از 150 درصد از ذخیره روزانه ویتامین A (که برای سلامت چشم مفید است) را شامل می شود و حاوی بیش از 100 درصد از نیاز روزانه شما به ویتامین C است، تا سیستم ایمنی خود را تقویت کنید. شوید همچنین حاوی منیزیم، فولات، آهن، کلسیم، ویتامین B6،. پتاسیم، منگنات و آنتی اکسیدان هایی است که باعث حذف رادیکال های آزاد می شود. حتما برای مصرف روشن ترین برگ های شوید را انتخاب کنید.

 شوید و خواصش 

خواص و فواید شگفت انگیز شوید
شوید برای هضم عالی است:
یکی از فواید سلامتی شوید این است که برای سیستم گوارشی واقعاً عالی است. می تواند به ترویج هضم سالم تر و نیز برخورد با برخی شرایط گوارشی نظیر یبوست و اسهال کمک کند.

شوید تسکین دهنده یبوست است:
داشتن یبوست آسان نیست، اما شوید برای هضم خوب است. اضافه کردن آن به رژیم غذایی روزانه شما می تواند مانع از یبوست شود.

شوید حرکت روده را بهبود می بخشد:
حرکت روده معمولی به معنی متابولیسم معمولی است. متابولیسم سالم کلید بدن سالم است.

 خواص شوید

خواص شوید برای روده 
از ایجاد گاز اضافی معده و نفخ جلوگیری می کند:
گاز اضافی در معده نه تنها شما را ناراحت می کند، بلکه اگر آن را اشتباه رها کنید می تواند واقعا خطرناک و مهلک باشد. مصرف شوید تازه می تواند از گاز اضافی انباشته شده در معده شما جلوگیری کند.

شوید راه حلی برای اسهال:
اسهال بیماری شایع است و زمانی رخ می دهد که سیستم گوارشی از باکتری های ویژه ای مورد حمله قرار می گیرد. با این حال, شوید ؛ حاوی عناصر ضد میکروبی و ضد قارچی است که می تواند جلوی اسهال را بگیرد.

شوید مناسب برای درمان دیسنتری :
دیسنتری یک بیماری است که وقتی رخ می دهد، عفونت ناشی از باکتری باعث عفونت سیستم گوارشی می شود. شوید حاوی خواص ضد میکروبی قوی است که به کشتن باکتری های مسئول این بیماری کمک می کند.

 خواص شوید 

درمان دیسنتری با شوید
علاوه بر فواید سلامتی، شوید تازه فوایدی برای دافع حشرات دارد:
اگر شما بچه دارید و می خواهید از آن ها در برابر گزش حشرات محافظت کنید، احتمالا کاشتن چند شوید در اطراف خانه تان کار خوبی است. مسلما راه حل هایی وجود دارد که از محصولات شیمیایی استفاده می کنند که می تواند برای کودکان خطرناک باشد و برای محیط زیست مضر هستند.

شوید برای درمان طبیعی بی خوابی:
ترکیب ویتامین های B در شوید تازه وجود دارد، که ترکیب خوبی برای درمان طبیعی بی خوابی است، زیرا شوید اثر آرامش بخشی دارند که باعث می شوند بهتر بخوابید.

شوید برای تقویت سلامت استخوان:
برای داشتن استخوان سالم باید غذاهایی را مصرف کنید که غنی از کلسیم و مواد معدنی دیگر هستند. خوشبختانه, شوید تازه حاوی مواد معدنی لازم برای بدن و استخوان ها است.

 شوید برای استخوان 

شوید برای تقویت سلامت استخوان 
شوید برای حفاظت در برابر پوکی استخوان:
پوکی استخوان احتمالا مشکل معمول کسانی است که سن بالا دارند، اما شما می توانید با شروع مصرف مواد غذایی غنی از کلسیم وقتی که جوان تر بودید، از آن جلوگیری کنید.

شوید برای مدیریت سطح قند خون:
مطالعات زیادی برای فهمیدن اینکه آیا رابطه ای بین شوید و قند خون وجود دارد, انجام شده است.این رابطه بسیار نزدیک و قوی است چون شوید می تواند در مدیریت تولید انسولین کمک کند.

تقویت ایمنی طبیعی:
خب, از جدولی که در بالا ذکر شد, می توانید ببینید که مقدار ویتامین C در هر 109 گرم شوید تازه برای مصرف روزانه شما کافی است. البته به خاطر حفاظت از شما در برابر عفونت های ویروسی و انواع دیگر عفونت ها، یک تقویت کننده ایمنی طبیعی است.

 فواید مصرف شوید

شوید برای تقویت ایمنی 
شوید حاوی مواد ضد میکروبی است:
برخی مطالعات بیان کرده اند که شوید برای برخی از باکتری ها مثل فوساریوم گرمینروم و استافیلوکوکوس اوریوس نیز سمی است.

شوید باعث قطع سکسکه می شود:
عواملی وجود دارند که می توانند موجب سکسکه از آلرژی به اختلال عصبی شوند. با این حال، مهم نیست که چه عواملی موجب آن می شود، شوید تازه می تواند به آرام کردنش کمک کند.

شوید حاوی خاصیت ضد التهابی:
همان طور که دارای خواص ضد التهابی است، برای درمان برخی مشکلات ناشی از التهاب و آرتروز استفاده می شود.

 خاصیت شوید 

خاصیت ضد التهابی شوید 
شوید برای حفظ دایره مراقبت صحیح پریود:
فلانویید موجود در شوید تازه می تواند به زنان کمک کند که چرخه مناسب پریودی را حفظ کنند به ویژه برای کسانی که با پریودشان مشکل دارند.

شوید مناسب برای کاهش علایم پریود:
به احتمال زیاد در طول پریود، گرفتگی هایی اتفاق می افتد، برخی از آن ها کم هستند در حالی که برخی ممکن است بسیار سخت باشند.مصرف شوید تازه می تواند به کاهش علائم پریودی مانند گرفتگی عضلات کمک کند.

اختلالات تنفسی:
آلرژی و سرفه به عنوان اختلالات تنفسی به همراه تعدادی از ترکیبات طبیعی که در شوید تازه یافت می شوند, کمک می کند.

 درمان اختلالات تنفسی 

شوید برای اختلالات تنفسی
شوید برای درمان افسردگی:
براساس برخی مطالعات, برخی ترکیبات یافت شده در شوید جدید می توانند به عنوان عوامل ضد افسردگی عمل کنند.

شوید ممکن است صرع را درمان کند:
صرع به عنوان یکی از بی نظمی عمومی شایع نرولوژیکس در نظر گرفته شد و برای پیش گیری از این بیماری, داروهایی تجویز شده است. برخی مطالعات نشان می دهند که مصرف شوید تازه اثرات مشابهی با داروهای تجویز شده دارد.

شوید عالی برای ارگان های دهانی:
عامل های ضد باکتری که در شوید تازه یافت می شوند، برای ارگان های دهانی شما مخصوصا برای دندان و لثه عالی هستند.

فواید شوید

فواید مصرف شوید
شوید برای مبارزه با تنفس بد بو:
آیا می خواهید با نفس بد بویتان بجنگبد؟ خب، شوید تازه به عنوان یک عطر خوشبو کننده دهان مناسب است.

شوید برای جلوگیری از سرطان:
یکی از عوامل اصلی که باعث ایجاد سلول های سرطانی می شود, رادیکال های آزاد و آنتی اکسیدان هایی هستند که تنها راه مبارزه با آن هستند. شوید تازه یک منبع عالی از آنتی اکسیدان هایی است که غنی از ویتامین C و A می باشند.

شوید می تواند به عنوان سم زدا عمل کند:
شوید تازه می تواند میزان ادرار را افزایش دهد که باعث کاهش سم می شود.

جلوگیری از سرطان 

جلوگیری از سرطان با شوید 
شوید برای درمان کم خونی:
تنها راه درمان موثر کم خونی, مصرف غذاهایی است که غنی از آهن هستند تا به ترویج تولید سلول های قرمز خون کمک کنند. طبق جدول بالا, هر 100 گرم شوید تازه، می تواند 50% میزان روزانه آهن بدنتان را برآورده کند.

شوید برای کاهش کلسترول:
با توجه به این موضوع, برخی مطالعات برای اثبات اینکه شوید تازه در واقع راه حل بسیار خوبی در کاهش سطح کلسترول است, انجام شده است.

حاوی آنتی اکسیدان های قوی است:
از جدول بالا می توانید ببینید که شوید تازه غنی از ویتامین c همچنین و ویتامین A هستند که به عنوان آنتی اکسیدان های قوی شناخته می شوند. ویتامین C می تواند جذب بهینه آهن را از غذا ارتقا دهد.

نسخه چینی ها برای درمان طبیعی باد فتق با شوید
مثل چینی های باستان برای درمان باد فتق که از تخم شوید استفاده می کنند به این روش که حدود 40 گرم تخم شوید را بودهید تا کاملا قهو ه ای شود بعد آن را به طور کامل آسیاب کنید تا بصورت پودر شود و بعدا با سرکه سیب مخلوط کرده و مصرف کنید.

 درمان باد فتق با شوید 

درمان طبیعی باد فتق با شوید 
خواص تخم شوید
تخم شوید را می توان به عنوان درمانی گیاهی برای ناراحتی معده ، بی خوابی و ضد گاز معده بکار برد .

تخم شوید از ترش کردن معده جلوگیری می کند.

تخم شوید یک درمان عالی به عنوان ضد تشنج ، ضد درد، نفخ شکم ، ادرار آورو رای تقویت معده بکار می رود .

برای کسانیکه اشتهای زیادی به غذا ندارند و لاغر هستند تخم شود بهترین دارو است زیرا اشتها را زیاد کرده معده را تقویت می کند و انرژی به بدن می دهد .

تخم شوید خاصیت شیرافزا دارد و خانم هایی که مشکل کمبود شیر دارند باید برای این منظور از تخم شوید در غذای خود مصرف کنند که بطور قابل توجهی شیر آنها زیاد خواهد شد.

خواص شوید خشک
خوردن سائیده شوید خشک با عسل یا مصرف آن به طور موضعی البته با مشورت پزشک رفع علت بواسیر می کند.

پاشیدن سائیده خشک شوید، زخم و جراحت چرک دار را به هم آورده خشک می کند و زخم آلت تناسلی را بهبود می بخشد.

 خواص شوید خشک 

شوید خشک چه خواصی دارد؟
درمان بیماری های دیگر با شوید:
شوید می تواند زردی، سردرد، مشکلات کبد و حالت تهوع را بهبود دهد. همچنین می تواند سلامت دهان، میل جنسی را افزایش دهد و درد و گرفتگی های پریودی را کاهش دهد.

روش ذخیره سازی شوید:
شوید می تواند برای یک هفته در کشوی یخچال شما بماند.

روی آن کمی آب اسپری کنید, سپس به آرامی آن را با دستمال کاغذی بپوشانید و در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید.

همچنین می توانید آن را تا دو ماه فریز کنید.

اگرچه رنگش عوض خواهد شد, اما طعم آن همان خواهد ماند.

شوید خشک شده را باید در جای خنک، خشک، تاریک برای 6 ماه نگه داشت.

دانه های شوید می تواند برای ماه ها خوب بمانند و می توانید برای تهیه چای از آن استفاده کنید.

ذخیره سازی شوید 
آشپزی با شوید:
شوید در تهیه سوپ و ماهی در کشورهایی چون روسیه، سوییس، تایلند، لاوس، مجارستان و ویتنام استفاده می شود.

همچنین می تواند در ترشی از این سبزی استفاده کرد و طعم آن یرای تهیه نان گیاهی عالی است.

شما می توانید آن را به دیپ, سس ها و سالاد ها اضافه کنید.

اخطارهایی برای مصرف شوید تازه:
برای خوردن غذا و سبزیجات, شوید تازه ممکن است هیچ نشانه بد و عارضه جانبی نداشته باشد، اما هنوز خطرهایی برای مصرف شوید تازه وجود دارد.

شوید تازه می تواند برای زنانی که در دوران پریودشان هستند مفید باشد، اما برای افرادی که باردار هستند به شدت منع می شود، زیرا می تواند باعث سقط جنین شود.

اگرچه مطالعه دقیقی در مورد اثر شوید تازه توسط زنان شیرده وجود ندارد، اما برای جلوگیری و سالم ماندن باید مصرقش را حذف کرد یا دوز مصرفی را کم کرد.

استفاده از شوید تازه مستقیما روی پوست توصیه نمی شود، زیرا داری خواصی است که پوست را حساس می کند.

به عبارت دیگر پوست را نسبت به آفتاب حساس می کند و خطر آفتاب سوختگی را افزایش می دهد.

افرادی که به کرفس و زیره سیاه حساسیت دارند، باید از مصرف شوید تازه نیز خودداری کنند، چون شوید از خانواده کرفس است.

اگر از شوید تازه به عنوان بخشی از درمان خانگی سنتی استفاده می کنید، مشاوره با پزشکتان به شدت توصیه می شود تا از تعامل منفی دارو جلوگیری کنید که می تواند برای سلامتی شما مضر باشد.

 مصرف شوید 

اخطارهایی برای مصرف شوید 
عوارض جانبی شوید :
شوید را می توان به عنوان خوراکی ایمن خورد، یا به عنوان دوزهای دارویی مصرف کرد با این حال ممکن است باعث خارش پوست و یا درماتیت پوست در هنگام اعمال مستقیمش روی پوست شود و عصاره شوید تازه می تواند باعث ایجاد حساسیت به نور شود.این ممکن است خطر سوختگی توسط خورشید و سرطان پوست را به ویژه در افراد با پوست سفید افزایش دهد.

هم چنین ممکن است باعث واکنش آلرژیک در افرادی شود که به گیاهان خانواده هویج مثل کرفس، زیره شیاه، گشنیز و رازیانه آلرژی دارند. شوید ممکن است اثر دیورتیک داشته باشد.

مصرف شوید تازه در دوران بارداری و شیردهی:
در حالی که در طول این دوره ها می توان به راحتی از شوید به عنوان یک خوراکی استفاده کرد، اما در دوران بارداری باید صرفه جویی کرد. این به این دلیل است که شوید می تواند موجب سقط جنین شود. اثرات استفاده از شوید در حین شیردهی نیز مورد مطالعه قرار نگرفته است.

 خوردن شوید در بارداری 

مصرف کردن شوید در دوران بارداری 
تداخل دارو ها با شوید:
شوید ممکن است توانایی بدن برای حذف لیتیوم را کاهش دهد، که ممکن است سطح لیتیوم در بدن را افزایش دهد و باعث اثرات جانبی جدی می شود. در نتیجه اگر از لیتیوم استفاده می کنید، با پزشک خود مشورت کنید.

روغن شوید چیست و چه خواصی دارد؟
روغن شوید از طریق تقطیر بخار دانه های خشک و کل این گیاه استخراج می شود. اجزای اصلی این روغن ضروری دی-کارون، دیلاپیول، اوگنول، لیمونن، ترپینن و میریستیسین هستند.از زمان های قدیم، شوید با قدرت های شفابخش جادویی مرتبط بوده اند.

خواص روغن شوید:
در واقع جادو نیست، فقط دانش است، اما بیایید بخشی از فواید سلامتی قابل توجه شوید را بررسی کنیم.فواید سلامتی روغن شوید را می توان به خواصشان درباره خواص ضداسپاسم، ضدنفخ، هضم، ، داروی ضد عفونی کننده، شیرآور، آرام بخش، اشتها آور و معرق نسبت داد.

خواص روغن شوید 

روغن شوید چه خواصی دارد؟
روغن شوید برای تسکین اسپاسم:
این روغن، تاثیر آرامش بخشی بر اعصاب، ماهیچه ها، روده و سیستم تنفسی دارد و موجب تسکین فوری می شود.

روغن شوید برای جلوگیری از عفونت:
روغن شوید نیز به خاطر خواص ضد عفونی کننده اش مشهور است. وقتی به مواد غذایی اضافه می شود، از آن ها در برابر فاسد شدن توسط عفونت با میکروب ها محافظت می کند. وقتی مصرف شود، عفونت میکروبی در روده، دستگاه ادراری، کلیه ها و اندام های جنسی را درمان می کند.

روغن شوید برای امکانات هضم و گوارش:
از این دانه ها به عنوان راه چاره برای تسهیل هضم هزاران سال است که استفاده می شود. این خاصیت هاضمه ناشی از روغن شوید است.این روغن با تحریک ترشح آنزیم های گوارشی مثل اسید معده، اسیدها و صفرا در معده، گوارش را ترویج می کند. عطر آن همچنین غدد بزاق را تحریک می کند و در نتیجه به هضم اولیه غذا در دهان کمک می کند.

شوید برای گوارش 

خواص روغن شوید برای گوارش 
روغن شوید برای رفع باد شکم:
روغن شوید به طور موثری می تواند مشکل گاز را حل کند. این کار نه تنها به حذف گاز از روده کمک می کند، بلکه از تشکیل گاز بیشتر نیز جلوگیری می کند. علاوه بر این، به وسیله شل کردن ماهیچه ها در ناحیه شکمی، یک مسیر رو به پایین ایجاد می کند.

درمان کمبود شیر:
گالاکتوژن ماده یا عاملی است که تشکیل شیر را در سینه افزایش می دهد. هم چنین کیفیت شیر را بهبود می بخشد.این ویژگی برای مادران شیرده و بهداشت کلی کودک بسیار مفید است.

روغن شوید برای کاهش اختلالات معده ای:
روغن شوید یک پاک کننده معده است و معده را سالم نگه می دارد. معده را به شکل مناسبش نگه می دارد، ترشح اسید معده و صفرا را در آن تنظیم می کند و از عفونت ایمن نگه می دارد و همچنین به فرآیند التیام زخم و یا زخم هایی در معده کمک می کند.

 روغن شوید برای معده 

کاهش اختلالات معده ای با روغن شوید 
روغن شوید برای بهبود زخم ها:
روغن شوید با ترویج درمان سریع زخم ها، چه خارجی و چه داخلی باعث حفاظت از آن ها در برابر عفونت عمل می کند.

روغن شوید برای جلوگیری از کاندیدا:
روغن شوید به جلوگیری از بیماری های قارچی نظیر کاندیدا کمک می کند. تحقیقات نشان می دهند که این بیماری موجب آپوپتوز کاندیدا آلبیکن می شود.

روغن شوید برای تسکین اضطراب و تنش:
این روغن، تاثیر مفید و موثری بر روی اعصاب و مغز دارد و باعث می شود که فرد احساس آرامش و رضایت کند. خوب است که از شر اضطراب، تنش، عصبانیت، افسردگی و حتی فشار خون بالا رهایی یابید.

همچنین به شما کمک می کند در پایان روز یک خواب خوب داشته باشید.

 تسکین اضطراب با روغن شوید 

روغن شوید برای تسکین اضطراب 
شوید برای مراقبت از پوست:
روغن شوید عرق را به همراه دارد، و در نتیجه احساس سبکی ایجاد می کند. این کار همچنین به حذف آب اضافی، نمک و مواد سمی از بدن، کاهش فشار خون، کاهش تورم و حفاظت از سلامت کلی پوست کمک می کند.

تعرق، به غیر از زمانی که به طور غیر عادی سنگین است، به عنوان نشانه سلامت خوب است.

 مزایای دیگر شوید:
به کاهش یبوست و درمان قولنج و درد شکمی کمک می کند.علاوه بر مفید بودن در درمان بسیاری از بیماری ها، همچنین به طور گسترده در کشاورزی برای محافظت از محصولاتی چون (کلزا) به کار می رود. استفاده از روغن شوید به جلوگیری موثر از بیماری قارچی کمک می کند.

عوارض جانبی روغن شوید :
زمانی که روی پوست اعمال می شود، می تواند موجب خارش پوست شود. هم چنین می تواند باعث شود که پوست نسبت به خورشید حساسیت بیشتری پیدا کند.این ممکن است شما را در معرض خطر بیشتری برای سرطان پوست و آفتاب سوختگی قرار دهد.از نور خورشید پرهیز کنید و لباس های محافظ و عینک بپوشید، به خصوص اگر پوست سفیدی دارید.

۰۷ مهر ۰۰ ، ۱۹:۵۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
reza mohammadi

خواص تره خشک چیست ؟

فواید تره:

درمان تمامی عفونت ها،تره از جمله سبزی های معروف و خوردنی است که ساقه ندارد و برکهای آن دراز و تا خورده است و به نام«گندزدا» نیز خوانده می شود.


ـ تره ناراحتی طحال را برطرف می کند.

 

ـ تره از نظر خواص غذا و شفا و درمان شبیه سیر وپیاز است، ولی طعم و بوی آن ملایم تر از آْنهاست و دهان را خوشبو می کند.

 

ـ مصزف تازه رای رفع یبوست دائمی، ترش کردن غذا و سوء هاضمه، رفع چاقی و تسکین درد مفاصل و نقرس مفید است.

 

ـ مصرف سوپ یا شربت تره برای معالجة تمام بیماری های حاد و مزمن دستگاه تنفس اثر شفا بخش دارد، مثلاً در گریپ، گلو درد، گرفتگی صدا و سیاه سرفه مفید بوده و اثر خلط آور دارد و در این مواد اضافه کرده کمی عسل به آب تره و مصرف آن مفید تر است.

 

ـ تره از سبزی های مدر(ادرار آور) است و لذا خوردن سوپ یا شربت تره و یا جوشانده 4 گرم تخم تره در یک لیتر آب برای حبس البول، آب آوردن بافت ها، دفع سنگ کلیه و تسکین قولنج مفید است.

 

ـ خوردن تره که در سکه پرورده شده باشد، برای دفع سنگ کیسه صفرا وتورم طحال مفید است.

 

ـ تره پخته و نیم گرم را چنانچه در محل بوا سیر قرار دهند اثر شفا بخش دارد، همچنین خوردن 15 گرم آب تره خام، خونریزی بوا سیر را قطع می کند.

 

ـ مالیدن آب تره یا له کرده آن بر روی پوست برای درمان کهیر و رفع خارش مخصوصاً اگر با سماق مخلوط شود مؤثر است.

 


ـ مخلوط آب تره با سماق را چنانچه بر روی زگیل بمالند اثر شفا بخش دارد.


ـ تره، ملین، مقوی هاضمه و پیشاب آور است.

 

ـ تره دارای مقدار زیادی آهن است و ویتامین«ث» به مقدار زیادی در برگ های سبز آن وجود دارد مخصوصاً در هنگام تابستان ویتامین های ب1 ـ ب2 در تره یافت می شود و دارای کاراتین نیز است.
پیشنهاد ویژه
بلیط هواپیما,بلیط هواپیما داخلی,بلیط هواپیما خارجیدریافت آنلاین بلیط هواپیما ارزان دستگاه تصفیه آب رادگستر نوینضرورت استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگیرژ بدون سرب،عطر و ادکلن،شویندهشامپو گیاهی مناسب موهای خشک و آسیب‌دیده

 

ـ تره به واسطه داشتن سلولز، نفخ آور است. لذا برای اشخاصی که مبتلا به اختلالات روده هستند چندان خوب نیست.

 


ـ جوشانده تره در رفع ذات الریه و رسوبات ادرای کمک زیادی می کند.

 
ـ مصرف جوشانده و شربت تره، در موارد گرفتگی صدا، زکام، سرفه، برونشیت و تمامی اختلالات حاد دستگاه تنفشی مؤثر است.

 

ـ انواع تره فشار خون را پایین می آورد و خوردن آن برای معالجه تمامی عفونت ها مفید است.

 

ـ در کاربرد خارجی، اگر تره به صورت له شده بر روی محل گزیدگی زنبور قرار گیرد، باعث تسکین درد می شود.

 

ـ خوردن 9 گرم تخم تره بو داده در روز، برای درمان اسهال مزمن و نفخ شکم مفید است.

 

ـ برای بند آمدن خونریزی بینی، چند قطره مخلوط از آب تره با سرکه را دربینی بچکانید. در این موقع متوجه خواهید شد که خونریزی بینی بند می آید.

 

ـ ضماد (مرهم) تخم تره، برای معالجه کک و مک، معالجه پیسی و تسکین دردهای عصبی و تحریکات جلدی اثر شفا بخش دارد.

۰۴ مهر ۰۰ ، ۲۲:۱۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
reza mohammadi

مرزه چه خواصی دارد ؟

در این مقاله بررسی میکنیم مرزه چه خواصی دارد 

مرزه یکی از اعضای خانواده نعناع است که معمولاً در غذاهای اروپای شرقی و آمریکا مورد استفاده قرار می گیرد. برای اینکه با ترخون های چند ساله اشتباه گرفته نشود، می توان گفت که مرزه گیاهی یک ساله با برگ های صاف و گل های کوچک هستند. استفاده از این گیاه فلفلی و تند به عنوان یک داروی طبیعی به گذشته بر می گردد. این بیماری می تواند طیف وسیعی از مشکلات، از جمله مشکلات پوستی، عفونت ها و مشکلات گوارشی را درمان کند.

ارزش غذایی مرزه
به ازای هر 28 گرم (1 اونس) مرزه موجود در خاک، مواد مغذی زیر را دریافت می کنید :

2 کیلو کالری کالری
57.7 از کربوهیدرات
13.9 از چربی
4.6 از پروتئین
7 گرم کل چربی
0.8 گرم چربی اشباع شده
9 گرم پروتئین
1437 واحد ویتامین A
0 میلی گرم ویتامین C
1 میلی گرم تیامین
1 میلی گرم نیاسین
5 میلی گرم ویتامین B6
597 میلی گرم کلسیم
6 میلی گرم آهن
106 میلی گرم منیزیم
2 میلی گرم فسفر
294 میلی گرم پتاسیم
7 میلی گرم سدیم
2 میلی گرم روی
مس 2 میلی گرم
7 میلی گرم منگنز
3 میکروگرم سلنیوم
7 میلی گرم فیتواسترول
5 گرم آب
خواص مرزه

طبع مرزه
طبع سبزی مرزه گرم و خشک است.

مرزه به پوست کمک می کند
مرزه یک قابض است، به معنی آنکه بافت های بدن را منقبض می کند. قابض ها در مراقبت از پوست رایج هستند، زیرا می توانند به سفت شدن منافذ و پوست کمک کنند. این ویژگی ها در درمان آکنه و سایر مشکلات پوستی مفید هستند زیرا به بهبود زخم ها، مبارزه با باکتری ها و متعادل سازی pH پوست کمک می کند. اگر بارها استفاده شوند، می توانند پوست را خشک کنند، اما اضافه کردن مرزه به حمام یا بخار صورت باعث می شود افراد به آرامی و با اطمینان از این مزایای موضعی استفاده کنند.

خواص مرزه برای تسکین نیش و گزیدگی
خصوصیات قابض مرزه که آن را برای مراقبت از پوست عالی می کند، همچنین می تواند نیش حشرات را تسکین دهد. طبیعت سرد آنها رطوبت را از محل خارج کرده، التهاب را کاهش داده و سوزش ناشی از نیش را کاهش می دهند. خاصیت ضد باکتریایی این گیاه همچنین می تواند باعث بهبودی شود. اگر مستعد ابتلا به نیش پشه هستید، سعی کنید گیاهان مرزه را پرورش دهید. هنگامی که گزیده شدید، یک برگ انتخاب کنید و آن را بر روی محل نیش زده شده مالش دهید تا از سوزش خلاص شوید.

خاصیت محرک مرزه
افسانه می گوید که راهبان قرون وسطایی به دلیل توانایی تحریک کنندگی مرزه - به ویژه، ویژگی های رایحه آن - از کاشت و پرورش دادن آن منع بودند. اگر زندگی عاشقانه شما در حال وقفه است، ممکن است دریافته باشید که مرزه خوشمزه باعث افزایش میل جنسی می شود. مرزه همچنین یک محرک اشتها است. پیری و البته برخی داروهای خاص و شرایط بهداشتی خاص؛ همگی می توانند در اشتها اختلال ایجاد کنند. مرزه می تواند به ایجاد گرسنگی کمک کند و اطمینان حاصل کند که افراد به اندازه کافی برای انرژی و نیازهای غذایی خود خوراکی مصرف می کنند.

فواید مرزه


خاصیت ضد عفونی کننده و ضد باکتریایی مرزه
مرزه دارای بسیاری از فنل های اساسی از جمله تیمول و کارواکرول است. تیمول ضد عفونی کننده و ضد قارچ است در حالی که کارواکرول ضد باکتری است و به متوقف کردن رشد بسیاری از انواع باکتری ها از جمله اشرشیا کلای کمک می کند. مرزه می تواند به سهولت و بهبودی گلودرد و عفونت های برونش کمک کند. این گیاه همچنین دارای خصوصیات محرکی است که می تواند به پاک شدن بیشتر مخاط از این عفونت ها کمک کند.

مرزه برای هضم آسان
فیبر یک ماده اساسی در دستور العمل برای سلامتی هضم است و مرزه منبع خوبی از فیبر است. مرزه همچنین ضد اسپاسم است که اسپاسم های مرتبط با تحریک دستگاه گوارش را کاهش می دهد. این گیاه به سهولت نفخ و سوء هاضمه کمک می کند. پری بیوتیک ها به رشد باکتری های خوب در روده کمک می کنند، که به هضم غذا کمک می کند و همچنین باعث تقویت ایمنی می شود. پربیوتیک همچنین ممکن است به کاهش کلسترول و تقویت سلامت قلب کمک کند مرزه پر از پریبیوتیک است و آن را به عنوان یک گیاه عالی برای سلامتی گوارش تبدیل می کند .

خواص مرزه برای کاهش وزن
مرزه گیاهی سرشار از مواد معدنی، پروتئین و ویتامین های غنی و کم کالری است که بسیار مناسب برای کاهش وزن می باشد. افرادی که از رژیم غذایی کم کالری همراه با مکمل گیاهی حاوی مرزه استفاده می کنند، در کاهش وزن خود موفق تر هستند.

مرزه برای لاغری


مرزه منبع غنی آنتی اکسیدان
بیشتر افراد فواید سلامتی آنتی اکسیدان ها را می شناسند. آنها سلول های شما را از آسیب روزانه مانند قرار گرفتن در معرض استرس، آلودگی، سیگار کشیدن، تشعشعات و برخی مواد شیمیایی و همچنین رادیکال های آزاد که منجر به پیری می شوند محافظت می کنند. آنها به سلامت قلب شما کمک می کنند و خطر ابتلا به عفونت ها و برخی سرطان ها را کاهش می دهند. مرزه سرشار از آنتی اکسیدان ها زیاد است.

مرزه سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی
برگ ها و شاخه های گیاهان مرزه منبع غنی از پتاسیم، آهن، کلسیم، منیزیم، منگنز، روی و سلنیوم است. همه اینها برای سلامتی ضروری است و می تواند بسیاری از عملکردهای بدن از جمله فشار خون، ایجاد خون، سلامت استخوان، سلامت ایمنی و عملکرد تیروئید را بهبود بخشد. مرزه همچنین یک منبع ویتامین گروه پیچیده B ، ویتامین A ، ویتامین C ، نیاسین، تیامین و پیریدوکسین است. این مواد مغذی به تقویت سیستم ایمنی بدن، سالم نگه داشتن چشم ها و انرژی به شما کمک می کنند.

مرزه در دوران قاعدگی کمک می کند
تعدادی از خصوصیات مرزه می تواند به کاهش درد سندرم قاعدگی زود رس و قاعدگی نامنظم کمک کند. اثرات ضد اسپاسم می تواند اسپاسم هایی را که باعث گرفتگی قاعدگی می شوند، کاهش دهد. علاوه بر این، منیزیم زیاد می تواند به التیام علائمی مانند اضطراب، نوسانات خلقی، تحریک پذیری و درد کمک کند. مرزه همچنین ممکن است به دوره های نامنظم قاعدگی کمک کند.

مرزه برای مبارزه با التهاب
مرزه دارای خواص ضد التهابی و ضد روماتیسمی است. این می تواند به کاهش درد مفاصل و آرتروز کمک کند. همچنین ممکن است مشکلاتی مانند نقرس و سردرد را درمان کند. خوردن این گیاه به طور مرتب بهترین راه برای تجربه این اثرات است. از طرف دیگر، یک شاخه مرزه که مستقیم بر روی پوست قرار می گیرد، می تواند مفاصل دردناک را کاهش دهد.

مصرف مرزه


چگونه مرزه را مصرف کنیم
ساده ترین راه برای احساس فواید مرزه نوشیدن آن به عنوان چای است. به سادگی گیاه تازه یا خشک شده مرزه را در آب جوش خرد کنید و روزانه از آن لذت ببرید. اگر چای را دوست ندارید می توانید با افزودن عصاره ای یا آب بیشتر آن را تقویت کنید. مرزه نیز یک گیاه بسیار خوش طعم است، بنابراین پخت و پز با آن به شما امکان می دهد در غذاهایی مانند کالباس و مرغ، از طعم و مزه آن لذت ببرید. اضافه کردن آن به لوبیا می تواند به جلوگیری از نفخ شکم کمک کند و عطر و طعم خوبی به سالادها می بخشد. بهتر است گیاه را در انتهای پخت و پز اضافه کنید تا از طریق گرم کردن هیچ گونه عطر و طعم و مزایای سلامتی خود را از دست ندهد.

مرزه مقوی انرژی است
همانطور که قبلاً نیز گفته شد، مردم در گذشته تصور می کردند که انرژی زیادی را تحویل می دهد. تحقیقات نشان داده است که این روغن وقتی با روغن ماساژ مخلوط می شود، یک انرژی زای عالی است. بنابراین مرزه را در زندگی روزمره خود قرار دهید تا از مزایای آن بهره مند شوید.

مرزه برای نابودی انگل های روده
نوشیدن چای مرزه به طور مرتب به از بین بردن انگل های روده کمک می کند. در صورت عدم درمان، این انگل ها می توانند بر دستگاه گوارش تأثیر بگذارند و در جذب مناسب مواد مغذی دخالت کنند.

مرزه برای کاهش کلسترول بد
این گیاه همچنین سرشار از فیبر غذایی است که به کاهش سطح لیپوپروتئین با چگالی کم یا همان کلسترول های بد کمک می کند و باعث افزایش سطح لیپوپروتئین با چگالی بالا یا کلسترول های خوب بدن می شود.

خواص مرزه 


درمان عفونت های قارچی با مرزه
استفاده از روغن اسانس مرزه بر روی پوست یا ناخن ها با عفونت قارچی، به دلیل داشتن تیمول که حاوی خواص ضد قارچ است، به طور موثر آن را درمان می کند. همچنین با جلوگیری با استفاده مداوم از عود از عفونت بیشتر جلوگیری می کند.

مرزه برای درمان اسهال
علاوه بر جلوگیری از عفونت های قارچی، مرزه نیز سویه های باکتریایی مانند اشرشیا را از بین می برد، که می تواند باعث اسهال شدید شود. نوشیدن چای مرزه به همراه آب زیادی، اسهال را درمان می کند و آب از دست رفته را از بدن دوباره پر می کند.

مرزه داروی سرفه و سرماخوردگی
مرزه می تواند به عنوان درمانی برای سرفه، سرماخوردگی و گلودرد خفیف استفاده شود. همچنین ضمن تسکین گلو و تسکین سردردهای ناشی از احتقان بینی، خلط را از مجاری هوایی خارج می کند.

مرزه برای رفع آلرژی
مرزه گیاهی است که با خواص ضد عفونی و ضد التهابی دارد و برای درمان آلرژی و حساسیت های پوستی مناسب است.

مزایای مرزه


مرزه برای تسکین دردهای مفصلی
خواص ضد التهابی و ضد درد مرزه به همراه فراوانی ویتامین های B می تواند درد و تورم مفاصل را تسکین دهد.

مرزه برای جلوگیری از کم خونی
مرزه گیاهی غنی از آهن است که به ازای هر 28 گرم گیاه مرزه، حاوی 10/6 میلی گرم آهن است. با اضافه نمودن مرزه به غذاهای خود با طعم دار کردن غذا نه تنها باعث خوشمزه تر شدن آن می شود بلکه با جلوگیری از فقر آهن از کم خونی نیز کمک می کند.

خواص مرزه برای مبارزه با سرطان کبد
یک مطالعه نشان داده است که اجزای فرار روغن موجود در مرزه، که شامل کارواکرول، تیمول، لینالول، کامپن، کاروفیلیلن، ترپینول و میرسن است، همه این خاصیت ها هستند که با شروع سرطان کبد مبارزه می کنند .

آداپتوژن چیست؟
مرزه گیاهی سازگار است. آداپتوژن ها موادی هستند که در گیاهان یافت می شوند و باعث تقویت مقاومت بدن در برخورد با عوامل استرس زا می شوند. از آنجا که اثرات استرس روی بدن مانند نقش بزرگی در روند پیری بازی می کند، آداپتوژن ها همچنین دارای خاصیت ضد پیری هستند. آنها ممکن است عملکردهای مختلفی از جمله :

تعادل هورمون هایی مانند کورتیزول (هورمون استرس)
بهبود عملکرد مغز
تقویت سیستم ایمنی بدن
کاهش التهاب
بهبود سطح انرژی
عملکرد سیستم اندام و بدن بهبود می یابد
آداپتوژن چیست

اقدامات احتیاطی و هشدارهای ویژه درباره مرزه
بارداری و شیردهی:درمورد بارداری یا شیردهی، اطلاعات مطمئن و کافی در مورد ایمنی مصرف مرزه وجود ندارد. از استفاده خودداری کنید.

اختلالات خونریزی:ممکن است مرزه لخته شدن خون را کند کرده و خطر خ ونریزی را افزایش دهد. این نگرانی وجود دارد که با مصرف مرزه ممکن است اختلالات خونریزی را بدتر کند.

جراحی:با صرفه جویی در مصرف مرزه ممکن است لخته شدن خون کاهش یابد. این نگرانی وجود دارد که با توجه به مصرف مرزه ممکن است خطر خونریزی در طی و بعد از عمل جراحی افزایش یابد. حداقل 2 هفته قبل از جراحی برنامه ریزی شده، استفاده از ادویه های تابستانی را متوقف کنید.

آیا بین مرزه و ترخون مورد استفاده در پخت و پز تفاوت وجود دارد؟

مرزه همان گیاه سبزیجات پخت و پز است که در راهرو فروشگاه های مواد غذایی وجود دارد. در واقع، تقریباً 150 انواع مختلف مرزه وجود دارد و هر کدام خاصیت درمانی منحصر به فرد، عطر و طعم، بو و کاربرد در آشپزی را دارند.

آیا مرزه برای کودکان بی خطر است؟
خیر، ایمنی استفاده از ریحان مقدس در کودکان و نوزادان با مطالعات بالینی هنوز مشخص نشده است.

آیا مرزه می تواند فشار خون را کاهش دهد؟
مطالعات اولیه نشان داده است که ریحان مقدس قند خون، فشار خون و چربی (چربی) را عادی می کند. اما مهم است که از جایگزینی هرگونه داروی تجویز شده با مرزه (یا هر نوع مکمل گیاهی دیگر) بدون مشورت با پزشک یا ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خودداری کنید.

عوارض مرزه


ذخیره سازی مرزه
اگر در حال پرورش مرزه هستید، می توانید ساقه ها و برگها را قبل از ظاهر شدن گل برداشت کنید. شاخه ها را با آویزان کردن آنها به صورت وارونه در یک منطقه تاریک و خنک به مدت دو هفته خشک کنید. گیاه خشک شده را در یک ظرف شیشه ای با درب عایق بندی شده ذخیره کنید. ظرف را در جای خنک و تاریک نگه دارید و حدود یک سال از مرزه استفاده کنید. مرزه خریداری شده تازه، خشک شده و قرصهای مکمل آن باید طبق دستورالعمل ارائه شده ذخیره شوند.

۰۱ مهر ۰۰ ، ۱۱:۰۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
reza mohammadi