سبزی خشک چیست ؟
از گذشته تا امروز خشک کردن مواد غذایی یکی از راه های نگهداری از آنها برای طولانی مدت بوده ، علاوه بر این ، خشک کردن به ما اجازه می دهد تا در زمانی که برداشت آن محصول صورت نمی گیرد از آن استفاده کنیم . این مسئله برای سبزیجات به وفور دیده می شود ، به صورتی که در خانه های هر کدام از ما سبزیجات خشکی مانند شوید خشک ، نعنا خشک یا پاپریکا وجود دارد.

حال با محبوبیت روز افزون سبزی خشک ، فروشگاه های خشک بار و فروشگاه های سبزی خشک بیش از هر زمانی نیاز به خرید عمده سبزی خشک دارند تا بتوانند از فروش جزئی آن برای خود درآمدزایی کنند و این مسئله به خاطر اختلاف قیمت خرید عمده سبزی خشک با خرید جزئی آن است. حال مهم ترین مسئله برای تامین این محصولات شرکت پخش کننده است که فروش عمده سبزی خشک انجام می دهد زیرا خرید عمده عموما به صورت تناژ انجام می شود و مبلغ بالایی دارد و اگر بار مد نظر از کیفیت بالایی برخودار نباشد می تواند ضرر های جبران ناپذیری به خریدار وارد کند.

قیمت سبزی خشک عمده
عوامل مختلفی در تعیین قیمت سبزی خشک عمده تاثیر دارند اما اگر بخواهیم به بعضی از این علل اشاره کنیم که در بسیاری از سبزی ها مشترک باشد می توانیم از موارد زیر یاد کنیم :

شستشوی خوب سبزی ها و تمیز بودنشان : سبزی ها نباید گل همراه خود داشته باشند.
رنگ مطلوب : اگه در خشک کردن اشتباهی صورت بگیرد ، رنگ سبزی از حالت عادی خارج شده و به همین علت در قیمت تاثیر خواهد داشت.
میزان برگ بودن : هر چه بار ما برگ بیشتری در خود داشته باشد و ساقه های کمتر در آن باشد قیمت بالاتری خواهد داشت.
فصل و زمان برداشت : برخی از سبزی ها در بعضی فصول برداشت نمی شوند و در آن زمان ها اگر در بازار از قبل موجود باشند با افزایش قیمت همراه خواهند بود
روش خشک شدن
و...
به طور کلی این موارد عموما کیفیت سبزی خشک را مشخص می کنند و طبعیتا هرچه کیفیت بالاتر باشد در نتیجه قیمت بالاتری هم شاهد خواهیم بود . حال مسئله این است که چگونه سبزی خشک با کیفیت را تشخیص دهیم که در خرید عمده دچار مشکل نشویم؟ ، با ما همراه باشید ، در انتهای این مقاله به این مبحث هم پرداخته ایم.

صادرات سبزی خشک
امروزه شاهد صادرات گستره ی سبزی خشک در کشورمان هستیم و این در حالی است که روز به روز این بازار صادرات سبزی خشک گستره تر هم می شود و نیاز صادر کننده به خرید عمده بیشتر می شود مهم ترین مسئله در صادرات سبزی خشک قیمت و کیفیت آن است که اگر از منظر قیمت به صادرات سبزی خشک نگاه کنیم با توجه قیمت پایین تولید در کشورمان ، حاشیه سود بسیار خوبی برای صادر کننده ایجاد می کند اما اگر محصول مورد نظر از کیفیت قابل قبولی برخودار نباشد فروش آن در بازار جهانی با شکست مواجه می شود به همین دلیل است که صادر کننده باید از عمده فروش سبزی خشک درخواست کند تا محصولی با کیفیت صادراتی به او تحویل دهد . سبزی خشک صادراتی عموما بالاترین کیفیت و قیمت را دارد اما جذابیت های بسیاری برای فروش در بازار جهانی دارد .

علل خشک کردن سبزیجات
سبزیجات از آن دسته گیاهانی هستند که به سرعت خراب می شوند و به همین دلیل با خشک کردن آنها میتوانیم از خراب شدن آنها جلوگیری کرده و در عین حال ازخاصیت های آنها محافظت کنیم اما این تنها دلیل برای خشک کردن سبزیجات نیست و با خشک کردن سبزیجات ، ما هم حجم آنها رو کاهش می دهیم و هم جرم آنها را ، که این مسئله کمک بسیاری برای حمل و نقل آن ها می کند، علاوه بر این با خشک کردن سبزی ها میتوانیم در فصولی که برخی سبزیجات برداشت نمی شوند یا کمتر برداشت می شوند از آنها استفاده کنیم .

انواع سبزی خشک
سبزی خشک انواع مختلفی دارد که هر کدام خواص و استفاده های متفاوتی دارند برای مثلا ترخون خشک علاوه بر نقشی که در پخت و پز دارد ، از آن به عنوان یک خوشبو کننده استفاده می شود، از سمت دیگر ، از گذشته تا کنون در خانه های ما ترکیبی از سبزیجات استفاده می شود ، برای مثال سبزی قرمه سبزی یا سبزی آش، حالا به برخی از سبزی ها میپردازیم.

فروش عمده سبزی خشک ترکیبی
سبزی خشک های ترکیبی نقش پر رنگی در پخت و و پز ایرانی ها دارند و برخی از پر طرفدار ترین غذا های ایرانی با استفاده از این گونه سبزی ها پخته می شوند برای مثال از ترکیب شنبلیله ، جعفری و تره سبزی های تشکیل دهنده ی قورمه سبزی ایجاد میشوند که به این ترکیب سبزی خشک قورمه سبزی میگوند. سبزی خشک آش ، سبزی خشک کوکو ، سبزی خشک پلویی و ... دیگر گونه های سبزی خشک های ترکیبی می باشند.

 

 

فروش عمده پاپریکا
پاپریکا که در اصل در دسته ی صیفی جات خشک قرار میگیرد ، همان فلفل دلمه ای قرمز است که پس از اسلایس شدن خشک می شود و پاپریکا نام میگیرد ، مسئله ای در مورد پاپریکا که آنرا از دیگر سبزیجات یا صیفی جات خشک جدا میکند ، سرعت رشد محبوبیت آن در بین مردم است و هر روز خرده فروشان نیاز بیشتری به خرید عمده پاپریکا پیدا میکنند تا بتوانند پاسخ گوی مشتریان خود باشند . پاپریکا به دو صورت پودر پاپریکا و اسلایس پاپریکا برای خرید در دسترس است اما با توجه به اینکه پودر آن میتواند ناخالصی داشته باشد ، عموما فروش عمده پاپریکا اسلایس بسیار بیشتر از فروش آن به صورت پودر است و خریدار پس از خرید آن به صورت اسلایس ، خود اقدام به پودر کردن آن می کند.

پاپریکا همچنین خواص بسیاری دارد که به برخی از آنها اشاره کوچکی داریم:

دارای مقادیر قابل توجه ویتامین C ، ویتامین K ، ویتامین B6 و ویتامین A می باشد
جلوگری از سؤ هاضمه
دارای اسید فولیک
سرشار از فیبر
سرشار از کلروفیل
بهبود فعالیت دستگاه گوارش
و...
 

 

خرید و فروش عمده گوجه خشک
گوجه همواره یکی از پر طرفدار ترین مواد غذایی در جهان بوده و می توان آنرا دارای بازاری دائمی و پر طرفدار دانست ، از همین رو درخواست برای خرید گوجه خشک بسیار بالاست به گونه ای همیشه فروش عمده گوجه خشک بازار داغی دارد که نشان می دهد مردم علاقه ی بسیاری به خرید جزئی گوجه خشک دارند و فروشگاه ها نیاز به موجودی دائمی آن دارند .

گوجه خشک با توجه به محبوبیت بسیار زیادی که در بازار جهانی دارد از مطمئن ترین گزینه ها برای صادرات است و اگر خرید عمده آن هوشمندانه صورت بگیرد میتواند سود بسیار زیادی را شامل حال صادر کننده کند.

حال به برخی از خواص گوجه خشک می پردازیم :

دارای مقادیر قابل توجه ویتامین A ، ویتامین C  و بسیاری از ویتامین های خانواده B
افزایش طراوت پوست
سرشار از فیبر
سرشاز از آنتی اکسیدان
پیشگیری از سرطان و حمله قلبی
و....
 

خرید و فروش عمده نعناع خشک
 نعنا خشک هم مانند گوجه خشک ، از زمان های دور ، یکی از محبوب ترین سبزیجات خشک در خانه ها بوده است شاید بزرگ ترین شاخصه ی نعناع را بتوان عطر آن دانست به گونه ای که بخش بزرگی از مصارف نعناع خشک مربوط به عطر آن است . نعنا خشک از آن دسته سبزیجات خشک است که قیمت های بسیار متفاوتی دارد که این تفاوت قیمت تا حدی زیادی به کیفیت نعناع خشک بستگی دارد و یا میزان برگ بودن بار آن ، این تفاوت قیمتی در خرید عمده نعناع خشک اختلاف قیمت چشمگیری را رقم می زند و خریدار باید با دقت زیاد و با توجه به بازار هدف و مشتریان خود محصول مورد نظر خودش را انتخاب کند . برای مثال خریداری که قصد صادرات نعناع خشک را دارد ، باید به سراغ خرید عمده نعناع خشک با بالاترین کیفیت برود .

حال به برخی از خواص نعناع خشک میپردازیم :

سرشار از ویتامین C ، ویتامین A و ویتامین B2
سرشار از منیزیم
تسکین درد سر درد
کمک به بیماران آسمی
مفید برای تنظیم وزن
افزایش طراوت پوست
تقویت عملکرد کبد
پیشگیری از افسردگی
بهداشت دهان
و...
خرید و فروش عمده شوید خشکvشوید خشک از آن دسته سبزیجات خشک است که شاید استفاده آن به صورت خشک بیش از استفاده ی آن به شکل تازه باشد، به گونه ای که بسیاری از مادران ایرانی در خانه اقدام به خشک کردن شوید می کنند. اما با توجه به مشغله افراد در زندگی امروزه ، خشک کردن شوید به صورت خانگی کاهش یافته و به همین علت بازار خرید شوید خشک عمده رونق بیشتری گرفته است که این امر سبب می شود تا فروشگاه ها اقدام به خرید عمده شوید خشک کنند تا به صورت جزئی به مشتریان خوب بفروشند .

حال به برخی از خواص شوید خشک میپردازیم :

سرشار از آهن و کلسیم
دارای مقادیر قابل توجه ویتامین C ، ویتامین A و بسیاری از ویتامین های خانواده B
سرشار از فسفر و پتاسیم
کاهش التهاب
خاصیت ضد عفونی کنندگی
بهبود ایمنی بدن
پیشگیری از پوکی استخوان
کاهش بی خوابی
پیشگیری از نفخ
بهبود فعالیت دستگاه گوارش
کمک به تنظیم وزن
و...
18

خرید و فروش عمده پیاز خشک
پیاز هم مانند پاپریکا در اصل در دسته صیفی جات خشک قرار میگیرد ، پیاز خشک نه تنها در ایران بلکه در اقصی نقاط جهان استفاده های بسیاری در پخت و پز دارد و همیشه در آشپزخانه ها حضور داشته ، اما پیاز استفاده های دارویی بسیاری هم دارد و خواص فوق العاده ای در خود جا داده علاوه بر این پیاز خشک مقاوت بسیاری هم دارد و به این سادگی ها خراب نمی شود به همین علت است که یکی از گزینه های بسیار جذاب برای صادرات می باشد و هم اکنون هم افراد زیادی در صادرات پیاز فعال می باشند.

حال به برخی از خواص پیاز خشک میپردازیم :

سرشار از آنتی اکسیدان ها
سرشار از ویتامین C و ویتامین B
سرشار از فسفر و کلسیم
پیشگیری از بیماری های قلبی
پیشگیری از لخته شده خون
بهبود استحکام استخوان ها
پیشگیری از سرطان
کمک به هضم غذا
تاثیر در درمان سرماخوردگی
افزایش قدرت بینایی
و...
 

نحوه تشخیص سبزی خشک با کیفیت
عموما شما قبل از انجام خرید عمده سبزی خشک از فروشنده درخواست نمونه بار می کنید و اینجاست که باید توانایی تشخیص سبزی خشک با کیفیت رو داشته باشید ، به همین علت ما در اینجا چند راهکار برای تشیخص کیفیت به شما معرفی میکنیم.

نخستین مورد در ارتباط با کیفیت سبزی خشک رنگ آن است ، پس زمانی که بار نمونه به دست شما رسید خوب چک کنید که سبزی خشک شما رنگ سبز داشته باشد ، در صورتی که رنگ بسیار تیره و یا سوخته باشد و یا رنگ سبزی خشک زرد باشد ، آن بار در دسته با کیفیت قرار نمیگیرد.

مورد دوم تمیز بودن سبزی خشک است زیرا سبزیجات قبل از خشک شدن باید شسته شده باشند بنابراین خوب دقیت کنید که بار سبزی خشک شما خاک نداشته باشد.

مورد بعدی برگ بودن است ، هرچه سبزی خشک شما برگ باشد کیفیت بیشتری دارد و هرچه بیشتر پودر شده باشد از کیفیت آن کاسته می شود، همچنین به میزان ساقه در بار توجه کنید ، در بار شما نباید ساقه زیادی وجود داشته باشد و این میزان باید متعادل باشد.

و مورد اخر در مورد بوی آن است ، هنگامی که نمونه را دریافت کردید آنرا بو کنید و اگر دیدید که بار شما آنچنان بویی ندارد ، احتمالا با بار با کیفیتی رو به رو نیستید.

خرید عمده سبزی خشک
اینکه دقت کنید برای خرید از کدام شرکت فروش عمده سبزی خشک استفاده کنید از اهمیت زیادی برخودار است زیرا اگر اشتباهی در خرید صورت بگیرد هزینه ی بسیاری سوخت می شود به همین علت است که پیشنهاد می شود برای خرید عمده سبزی خشک از اینجا یا شرکت های معتبر دیگر استفاده کنید ، علاوه بر این می توانید با شماره تماسی که در تصاویر موجود هست تماس برقرار کنید و یا در واتساپ پیام ارسال کنید و قیمت سبزی خشک را استعلام کنید یا سفارش خرید عمده خود را ثبت کنید.